خبرگزاری کار ایران

اولویت سال آینده شهرداری مشهد پرداخت مطالبات پیمانکاران است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۲۴۷

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پیگیری و پرداخت مطالبات پیمانکاران یکی از مهمترین اولویت‌های سال آینده مدیریت شهری است و بخشی از بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری به همین موضوع اختصاص یافته است.

به گزارش ایلنا از مشهد، مجید دبیریان، یکی از مهم‌ترین اولویت های مدیریت شهری در سال آینده را پیگیری و پرداخت مطالبات پیمانکاران دانست و اظهار کرد: بخشی از بودجه شهرداری برای سال آینده مربوط به پرداخت بدهی های دوره های گذشته شهرداری است که در بودجه جدید به آن توجه شده است؛ بی شک نباید موضوع پرداخت این بدهی ها را نادیده گرفت، زیرا اداره شهر را با مشکل مواجه می کند.

وی با اشاره به تشکیل ستادی برای مدیریت هزینه‌ها و درآمدها در شهرداری مشهد، افزود: امیدواریم با تدابیری که در این حوزه اندیشیده شده، اعداد و ارقام بودجه در سال آینده واقعی تر از گذشته دنبال شود.

دبیریان بیان کرد: در اولین سال فعالیت مدیریت شهری مشهد تلاش می‌کنیم در کنار پرداخت مطالبات و تکمیل پروژه های ناتمام دوره گذشته شهرداری، بتوانیم پروژه های مناسبی را در شهر تعریف و آغاز کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد تأکید کرد: باید در سال آینده تأمین مالی مناسب و پایه گذاری برای ایجاد و تحقق درآمد پایدار در شهر انجام شود تا با توجه دغدغه‌مندی درباره این موضوع و تعریف فعالیت های اقتصادی، دغدغه کمتری برای تأمین منابع مالی در آینده داشته باشیم.

دبیریان با اشاره به اینکه مجموعه شهرداری کار بسیار سختی در حوزه تأمین منابع مالی دارد، افزود: ریل گذاری درست با تعریف افق روشن و مسیر شفاف برای آینده شهر در حوزه های مختلف در همین سال نخست آغاز به کار دوره ششم شورای شهر باید در دستور کار قرار گیرد تا شاهد به نتیجه رسیدن برنامه ها باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر در زمینه تمهیدات مدیریت شهری برای بهره مندی از کمک های دولت در پیشبرد اهداف شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد، با اشاره به اینکه تاکنون توافقات و اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت تهاتر نفت که به دستور رئیس جمهور قرار است اجرایی شود، اتفاق خوبی است که در صورت تحقق در پیشبرد پروژه های مختلف در شهر مشهد، به ویژه در حوزه ریلی به مدیریت شهری کمک می کند. قرار است از این ظرفیت خوب در سال آینده استفاده شود.

وی جلسات شهردار مشهد با متولیان دولتی و معاون اجرایی رئیس جمهور در زمینه تسویه بدهی ۲۰۶ میلیون دلاری مربوط به پروژه قطار شهری مشهد را خوب ارزیابی کرد و افزود: جلسات مهمی با مدیرعامل بانک توسعه صادرات در این زمینه داشته ایم. بر این اساس دولت بخشی از بدهی شهرداری را مطابق با اسناد بالادستی در زمینه مشارکت در ایجاد حمل و نقل ریلی برعهده گرفته است.

دبیریان تصریح کرد: شهرداری مشهد توانسته است با توجه به وضعیت کشور، بیشتر از انتظارات و توقعات کارشناسان از کمک های دولت استفاده کند.

عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به اشراف دولت به اهمیت شهر مشهد، گفت: دولت همکاری و همراهی خوبی با مدیریت شهری مشهد داشته است.در این راستا باید از پیگیری های شهردار مشهد قدردانی کرد که توانسته است موفقیت های خوبی در این زمینه دریافت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز