خبرگزاری کار ایران

تاکید شورای شهر به تحقق بودجه ۳۸ درصدی حاشیه شهر مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۳۸۱

در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد پیرامون تحقق ۳۸ درصد بودجه به مناطق حاشیه شهر مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از مشهد، حجت الاسلام حسن منصوریان در نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با تسلیت درگذشت عباس امیریان،‌ خبرنگار پیشکسوت مشهدی،‌ اظهار کرد: صدق گفتار در جامعه خبری موجب انتشار خوبی و امید در جامعه شده است؛ این حرفه از جنس پیغامبری بوده و ارسال خبر روشی است که خداوند دستورات خود را بدین واسطه به گوش جهانیان می‌رساند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد خبرنگاری را برمدار صدق و واسطه‌گر میان حرف و عمل درست دانست و تاکید کرد: در طول تاریخ، پیغامبری به عهده ائمه اطهار(ع) و پیامبران بوده و در عصر خفقان نیز حضرت زینب(س) نیز با این روش، پیام را به دست ما رساندند.

وی اذعان کرد: اگر حرفه خبرنگاری از صدق خارج شود و گفتار و اخبار بر اساس این محوریت دنبال نگردد، آثاری را دربردارد، همانگونه که بنی‌امیه برای حکومت عدل علی(ع) رخداد‌هایی ایجاد کرد؛ خبرنگار فقید مشهدی این شمشیر دو لبه را رعایت می‌کرد، از این رو در قلب مومنین جا داشت و از او به نیکی و بزرگی یاد می‌شود.

در دستور کار نخست این کمیسیون، گزارشی از جانب مجمع تشکل‌های مهدوی خراسان رضوی ارائه شد.

فاطمه سلیمی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد با اعلام اینکه اقدام تخصصی و ساختاری در حوزه مهدویت صورت پذیرفته است، بیان کرد: تجمع فعالان حوزه مهدویت و تشکیل برنامه جامع، ارزشمند است؛ در نیمه شعبان از نرم افزاری جامع در حوزه مهدویت رونمایی می‌شود.

حجت الاسلام منصوریان همچنین پیرامون مصوبات نامگذاری معابر به نام شهدای گرانقدر بیان کرد: بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری در این باب‌، شهرداری مکلف به اجرای مصوبات ابلاغی شورای شهر بوده و بایستی نسبت بدان عمل کند.

وی افزود: اقدامات شورای اسلامی شهر با رای‌گیری و بنا به قانون بوده، شهرداری مکلف به تبعیت از آن است و در این راستا نباید مصلحت اندیشی صورت پذیرد. 

در دستور کار دوم پیرامون بودجه حوزه فرهنگی تبادل نظر صورت پذیرفت.

حسین حسامی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این باره اظهار کرد: بایستی سیاست‌ شورای اسلامی شهر پیرامون فعالیت‌های فرهنگی، فضا سازی شهری و دیوارنگاری در حاشیه شهر به مناطق ابلاغ شود.

مهدی ناصحی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: تاکید شده است که ۳۸ درصد بودجه به مناطق حاشیه شهر اختصاص پیدا کند و از میزان اعلام شده کاهش نیابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز