خبرگزاری کار ایران

حمایت شهرداری مشهد از ورزش رده های سنی پایه

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۶۶۸

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداری مشهد براساس تاکیدات شورای شهر، حمایت از ورزشکاران مستعد در رده‌های سنی پایه و در ۸ رشته ورزشی را در دستورکار خود قرار می‌دهد.

به گزارش ایلنا از مشهد، حسین حسامی عضو کمیسیون ورزش و جوانان، در جلسه جلسه کمیسیون ویژه ورزش و جوانان، با اشاره به تیم فوتسال شهرداری مشهد و سطح کیفی مطلوبی که این تیم برخوردار است، اظهارکرد: با توجه به این ظرفیت و در تعامل با سپاه امام‌رضا (ع)، تفاهم‌نامه‌ای تنظیم شده که براساس آن بتوان در رشته های ورزشی ورود داشته باشیم.

وی افزود: در ادامه راه، نام تیم به «مقاومت شهرداری» تغییر پیدا کرد و فعالیت خود را از پایین‌ترین رده‌ها آغاز کرد؛ به نحوی که پس از موفقیت در مسابقات شهرستان، وارد مسابقات استانی شد و درحال حاضر نیز در لیگ دسته دو کشور فعالیت می‌کند.

حسامی با بیان اینکه شهرداری مشهد در رشته‌های مختلفی چون فوتسال، فوتبال، والیبال، کشتی، والیبال ساحلی، تنیس روی میز، بدمینتون، دارت و ... نیز فعال بوده و در مسابقات مختلف ملی و بین‌المللی، حائز رتبه‌های برتر شده است، گفت: برهمین اساس، پیشنهاد شد که باشگاه مقاومت شهرداری را احیاء کرده و در رشته‌های مختلف، در قالب یک باشگاه به صورت رسمی فعالیت داشته باشد.

سیدحسین علوی‌مقدم، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد نیز در ادامه تصریح کرد: متاسفانه طی سال‌های اخیر، به ورزش پایه مشهد نگاه ویژه‌ای نشده و شورای ششم و شهرداری در این دوره به دنبال ساماندهی این حوزه است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری می‌تواند "پایه‌محور" فعالیت خود را آغاز کند، گفت: نگاه ما از ورود به عرصه ورزش، درحال حاضر، صرفا ورود به رده‌های پایه همچون نوجوانان و جوانان است؛ البته ممکن است که در آینده، منوط به ثبات مالی شهرداری، در عرصه بزرگسالان هم ورود کنیم.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد افزود: زمانی که با نگاه ایجاد زیرساخت برای نوجوانان و جوانان به عرصه ورزش وارد می‌شویم، نمی‌توان در آینده این ورزشکاران را رها کرد؛ بسیاری از استعدادهای ورزشی ما، پس از رده امید، ورزش را رها می‌کنند چراکه امکان ورود به رده بزرگسالان را برای خود غیرممکن می‌دانند و شهرداری با این اقدام، در نسل جوان و نوجوان، امیدآفرینی خواهد کرد.

علوی‌مقدم خاطرنشان کرد: تیم مقاومت شهرداری مشهد، در ۸ رشته مختلف ورزشی، در رده‌های پایه، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد ولی نکته حائز اهمیت این است که ۸ رشته مذکور، با نظر و نگاه شهروندان مشخص خواهد شد؛ به این معنی که شهروندان تصمیم می‌گیرند شهرداری در کدام رشته‌ها فعالیت داشته باشد.

وی افزود: این نظرسنجی عمومی طی روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد و شهروندان عزیز مشهدی می‌توانند مشارکت کرده و برای شهرداری مشخص کنند که مدیریت شهری در چه حوزه‌های ورزش قهرمانی ورود کند.

مهدی ناصحی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز با بیان اینکه ورود شهرداری به عرصه ورزش، با رویکرد تقویت جوانان مستعد و در رشته‌های ورزشی است که مردم مطالبه کنند، اظهارکرد: باشگاه مقاومت شهرداری مشهد به عنوان یک زیرساخت موجود، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: فعالیت تیم‌ها باید پیش از آغاز لیگ‌های سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ مشخص و تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز