خبرگزاری کار ایران

در سال جاری؛

متخلفین صنفی قزوین ۳۶۷ میلیارد ریال جریمه شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۱۰۴

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین از اعمال جریمه ۳۶۷ میلیارد ریالی متخلفین در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا حسن پور ضمن بیان افزایش اختیارات تعزیرات حکومتی به اقدامات صورت گرفته در برخورد با متخلفان اقتصادی پرداخته و گفت: مطابق با مصوبه جدید سران قوا در خصوص افزایش مجازات‌های متخلفین، علاوه بر اختیار پلمب برای هر مرتبه تخلف، ضریب ۵ برابری جریمه نقدی تعیین شده در قانون نیز اعمال می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین افزود: عمده تخلف‌ها در سال جاری مربوط به کالاهای اساسی بویژه روغن خوراکی، آرد و شکر بود.

وی یادآور شد: در چهار ماه نخست امسال با ۴ هزار و ۵۴۵ واحد صنفی متخلف برخورد تعزیراتی شده که عمده‌ترین پرونده‌های تخلف مربوط به گرانفروشی، کم فروشی، عدم رعایت مقررات بهداشتی، عدم صدور فاکتور، احتکار، عرضه خارج از شبکه و تقلب است که از این تعداد یک‌هزار و ۵۹۵ فقره تخلف یعنی ۳۵% مربوط به عدم درج قیمت‌ها است.

این مسئول خاطرنشان کرد: متاسفانه با توجه به شرایط خاص اقتصادی جامعه، شاهد افزایش تخلفات نیز هستیم، در همین راستا تعزیرات حکومتی بر حسب وظیفه ذاتی خود با افزایش اقدامات نظارتی و تشدید بازرسی‌ها، تلاش کرده با رصد میدانی بازار و متخلفان به ویژه کسانی که در زمینه کالاهای اساسی و مایحتاج مردم اخلال ایجاد می‌کنند به شدت برخورد قانونی کند.

وی تعزیرات حکومتی را مرجع اختصاصی رسیدگی به تخلفات اقتصادی، صنفی و بهداشتی و در خط مقدم برخورد با اخلالگران بازار برشمرده گفت: در چند ماه اخیر گشت و بازرسی‌های مشترک در سطح استان گسترش داده شد که در نتیجه ۳۵۷ مورد تخلف، منجر به پلمب و نصب پلاکارد گردید که بیشترین آن با ۷۵ فقره مربوط به صنف نانوایی‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز