خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد؛

محتکران در قزوین بیش از هفت میلیارد تومان جریمه شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۷۱۰

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: از زمان اجرای طرح نظارت بر کالاهای اساسی ۳۴ پرونده احکتار داشتیم که ۲۹ مورد آن مختومه شده و و متخلفان به پرداخت بیش از هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان محکوم شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا حسنپور در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن جلسات اداره کل تعزیرات حکومتی استان برگزار شد، گفت: امسال طرح ویژه اصلاحات اقتصادی کلید خورد که تغییر شیوه پرداخت یارانه‌ها و چهار قلم از کالاهای اساسی از مهم‌ترین موارد آن است و تا رسیدن به وضعیت عادی با چالش‌هایی مواجه هستیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین ادامه داد: در مواجهه با بحران و شرایط اقتصادی در استان قزوین بهترین عملکرد را شاهد بودم، به طوری که همه مسئولین در یک قرارگاه مشترک فعالیت واحد داشتند.

وی بیان کرد: حدود یک سوم پرونده‌های تشکیل شده با گشت‌های مشترک و با حضور بازرسان تعزیرات بوده و از ابتدای طرح یک‌هزار و ۴۵۵ فقره پرونده تشکیل شد که ۴۰ درصد افزایش داشت.

این مسئول افزود: یک‌هزار و ۳۶۴ پرونده مختومه شده و در مجموع متخلفان به پرداخت ۱۱۲ میلیارد محکوم شدند و شاهد افزایش ۹۱ درصدی در حوزه کالا و خدمات افزایش یافت و در این دوره از طرح به دانه درشت‌ها تمرکز داشتیم.

وی عنوان کرد: در زمینه قاچاق کالا و ارز هم ۱۲۵ فقره پرونده داشتیم که ۶۲ درصد افزایش داشت، در بخش بهداشت و درمان هم ۲۶ پرونده داشتیم که به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

حسنپور اظهار کرد: زمان رسیدگی به پرونده‌ها به شش روز و اجرای احکام هم به دو روز کاهش یافته در زمان اجرای طرح یک‌هزار و ۵ مورد بازرسی در قالب ۲۰۸ اکیپ بازرسی داشتیم که ۵۹۳ مورد آن گشت سیار بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین بیان کرد: نان و آرد با ۳۰۹ فقره بالاترین میزان تخلفات را به خود اختصاص داد؛ برنج، روغن خوراکی، ماکارونی، تخم مرغ، مرغ، شکر و آرد هم در رده‌های بعدی تخلف قرار داشتند.

وی گفت: عدم درج قیمت مادر همه تخلفات در حوزه تعزیرات است و ۳۵ درصد پرونده‌ها را به خود اختصاص می‌دهد و میزان این تخلف هم ۵۳ درصد افزایش داشته است.

این مسئول عنوان کرد: باتوجه به آرامش نسبی در شرکت‌های تولیدی و عمده فروشی‌ها و نظارت دقیق بر این حوزه در ادامه صمت و جهاد کشاورزی نظارت‌ها را به عهده دارند و در ادامه تعزیرات بر عرضه کالا و فروشندگان جزء که مردم مایحتاج ضروری را تهیه می‌کنند، تمرکز خواهد داشت و در برخورد با متخلفان هیچ ملاحظه‌ای نخواهیم داشت، چرا که حقوق شهروندان برای ما اولویت دارد.

وی بیان کرد: باتوجه به مطرح شدن افزایش پودرهای شوینده و کاهش عرضه با بررسی‌های صورت گرفته از یک کارخانه ۴۰۰ تن انواع شوینده‌ها و از یک واحد دیگر پنج هزار کارتن انواع شوینده افزایش قیمت غیرمجاز داشتند شناسایی و توقیف شد.

حسنپور ادامه داد: حوزه روغن موتور موضوع پیچیده‌ای است و ظاهرا برخی واحدها فروش اجباری دارند که البته هنوز تخلف و نوع آن مشخص نیست و بنا شد از طریق سامانه‌هایی که در اختیار صمت قرار دارد نظارت‌ها انجام شود و در صورت تخلف بلافاصله رسیدگی خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز