خبرگزاری کار ایران

در راستای پیشگیری از وقوع جرم؛

کتاب "فعل و ترک فعل مدیران" توسط دادستان قزوین تدوین شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۱۶۰

کتاب فعل و ترک فعل مدیران و دستگاه‌ها در قوانین ایران توسط دادستان عمومی و انقلاب قزوین با هدف پیشگیری از وقوع جرم توسط مدیران به قلم دادستان قزوین تدوین و در اختیار مدیران قرار گرفت.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، کتاب فعل و ترک فعل مدیران و دستگاه‌ها در قوانین ایران در 55 عنوان به مصادیق فعل و ترک فعل مدیران و دستگاه‌ها در قوانین حوزه‌های مختلف پرداخته و ضمن اشاره به مواد قانونی، میزان مجازات مرتکبین آن نیز بر اساس آخرین اصلاحات قانونی آمده است.

این کتاب که توسط حسین رجبی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین تهیه و تدوین شده است، طی مکاتبه‌ای در اختیار مدیران دستگاه‌های استان قرار گرفت، تا با نظارت بیشتر و آگاهی از قوانین در جهت کاهش مصادیق فعل و ترک فعل مجرمانه در مجموعه‌های تحت مدیریت تلاش شود.

حسین رجبی در خصوص انتشار این کتاب گفت: در سال‌های اخیر برخورد با ترک فعل مدیران و دستگاه‌ها از محورهای دستگاه قضایی بود، اما مصادیق قانونی ترک فعل برای مدیران جای ابهام داشت، که بر همین اساس این کتاب طی مدت 2 سال با احصاء مواد قانونی و مجازات‌های آن تهیه و تدوین شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: در این کتاب به 55 عنوان قانونی اشاره شده و اهم آن ترک فعل مدیران در تصرف غیرقانونی بر اموال و وجوه دولتی، قانون جرائم رایانه‌ای، قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، قانون ارتقاء سلامت اداری مقابله با فساد، قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، قوانین مربوط به تبانی در معاملات دولتی، قانون اعمال نفوذ خلاف حق و مقررات، قانون انتشار و افشای اسناد محرمانه، قوانی مربوط به اخلالگران صنایع، مصادیق پولشویی، قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها، قانون تصدی بیش از یک شغل دولتی، قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات و قوانین مربوط به انتخابات است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد دستگاه قضایی در حوزه تخلف مدیران ابتدا پیشگیری و سپس تعقیب است و امیدواریم این کتاب در راستای پیشگیری از وقوع جرم مورد توجه مدیران قرار گیرد و در حوزه فعالیت دستگاه مربوطه ضمن آگاهی از قوانین، آموزش‌های لازم را نیز از این حیث به کارکنان تحت مدیریت منتقل کند تا شاهد برخی فعل و ترک‌های مجرمانه نباشیم و قطعاً در صورت ارتکاب افعال مجرمانه جهل و عدم آگاهی به قوانین پذیرفته نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز