خبرگزاری کار ایران

در ۳ ماهه اول سالجاری؛

260 میلیون لیتر سوخت در استان اردبیل توزیع شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۱۰۴

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: در 3 ماهه اول سالجاری، 260 میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی مایع شامل بنزین، نفت سفید، نفتگاز و نفتکوره در سطح استان توزیع شده است.

به گزارش ایلنا، سیدحجت مدنی با اعلام این خبر افزود: این میزان فرآورده در بازه زمانی یاد شده و در سطح استان توزیع شده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل، نزدیک به 14 درصد افزایش مشاهده می‌شود.

مدنی درباره مصرف بنزین اعم از معمولی، سوپر و یورو4، دربازه زمانی فوق نسبت به همین مدت در سال گذشته گفت: با بررسی ارقام امسال با سال گذشته، این فرآورده با افزایش 21 درصدی همراه بوده است.

وی تصریح کرد: مصرف نفتگاز هم در 93 روز سال 1401 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، حکایت از افزایش 7 درصدی دارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل از افزایش 72 درصدی مصرف نفت سفید در همین مدت نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: فرآورده‌های نفتی در بخش‌های حمل‌ونقل 65 درصد، حرارتی دو درصد، برق 21 درصد، کشاورزی 10 درصد، پروژه‌ها یک درصد و صنایع نیز یک درصد به مصرف رسیده است.

53 میلیون لیتر نفتگاز به نیروگاه سبلان ارسال شد

 مدنی با اشاره به ضرورت مصرف بهینه سوخت افزود: برای سوخت‌رسانی مطلوب و بی وقفه به این نیروگاه آمادگی کامل داریم.

مدیر منطقه درباره نفتگاز بخش غیر نیروگاهی گفت: مصرف نفتگاز در این بخش در بازه زمانی اشاره شده نزدیک به 88 میلیون لیتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشته است.

مدنی با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه سوخت در بخش خانگی، گفت: منظور از مصرف بهینه کم مصرف کردن نیست، بلکه درست مصرف کردن است و به همین دلیل اگر شهروندان فقط 10 درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی داشته باشند، برق هیچ خانه و کارخانه‌ای قطع نمی‌شود.

وی ضمن تاکید بر ذخیره‌سازی سوخت دوم افزود: قبل از شروع فصل پاییز به همه مصرف‌کنندگان توصیه می‌کنیم که سوخت دوم را ذخیره‌سازی کنند و در مورد نیروگاه نیز این اتفاق می‌افتد، چون معمولا به دلیل عدم صرفه‌جویی در مصرف زمستانی، دچار افت فشار گاز می‌شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز