خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گیلان به ایلنا خبر داد؛

افزایش دوره تولید مرغ برای ایجاد تعادل در بازار/ تقاضای مرغ در گیلان افزایشی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۱۰۱

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گیلان با بیان اینکه با کاهش تقاضا در بازار برخی مرغداران مجبورند در مزرعه های خود دوره‌های تولید مرغ گوشتی را تا ۶۰ روز افزایش دهند تا تعادل در بازار عرضه و تقاضا ایجاد شود، گفت: اما تقاضای مرغ در گیلان به دلیل میهمان‌پذیر بودن افزایش‌یافته است.

فرهاد گیاهی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از رشت با بیان اینکه دولت در خصوص مرغداران  در بخش سرمایه در گردش بخشی را تأمین می‌کند و بخش دیگر آن هم وابسته به زنجیره است، اظهار داشت: خوشبختانه حدود ۷۰ درصد مرغ استان زنجیره‌ها تولید می‌کنند و ۳۰ درصد هم توسط تعاونی‌ها و اشخاصی که به‌صورت انفرادی فعالیت می‌کنند تولید می‌شود.

گیاهی  ادامه داد: در بخش خصوصی و انفرادی تولید مرغ در گیلان بیشتر در بخش سرمایه در گردش و تأمین اعتبار با مشکل و چالش مواجهه هستند و بخصوص با افزایش قیمت دان نیز این مشکلات چندبرابر شده است.

افزایش دوره تولید مرغ برای ایجاد تعادل در بازار

وی افزود: در کنار این مشکلات و چالش‌ها لازم است که بانک‌ها با تولیدکنندگان بخصوص در بخش خصوصی همکاری بیشتری داشته باشند و سخت‌گیری کمتری در دریافت مطالبات و معوقه‌های بانکی اعمال کند تا تولیدکننده بتواند باتوجه‌به شرایط اقتصادی و افزایش قیمت دان فعالیت داشته باشد و از چرخه تولید بازنماند.

افزایش تقاضای مرغ در گیلان بر خلاف روند کشور

گیاهی با اشاره به اینکه به علت بالارفتن  قیمت مرغ تقاضا تا حدودی کاهش‌یافته افزود: اما باتوجه‌ به اینکه استان گیلان استانی مهمان‌پذیر است در این فصل بازار به نسبت بهتر از قبل بوده و تقاضا نسبت به گذشته افزایش داشته است.

وی در خاتمه تأکید کرد: باتوجه‌به اینکه گیلان ۲۰ تا ۳۰ درصد تولید مرغ گوشتی کشور را برعهده دارد، نیاز است بانک‌ها و مسئولان مربوطه حمایت بیشتری از این صنعت در استان داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز