خبرگزاری کار ایران

بیش از 10 هزار نفر در استان همدان مهارت های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۷۸۵

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: ۱۰ هزار و ۵۸۳ نفر دوره در آموزشگاه های خصوصی و دولتی استان در سه ماهه نخست امسال برای ارتقای توانمندی‌ها و ورود به بازار کار مهارت آموزان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از همدان، وهب  مختاران با اشاره به اینکه در این مدت پنج هزار و ۳۳۹ نفر دوره برای زنان و ‍‍‍‍‍‍‍پنج هزار و ۲۴۴ نفر دوره برای مردان برگزار شد اظهار داشت: تعداد ۹ هزار و ۹۹۲ نفر نیز در آزمون ها شرکت کردند و ۷۲ درصد موفق به کسب نمره قبولی شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: در بخش خصوصی سه هزار و ۸۵۶ نفر و در بخش دولتی نیز ۶ هزار و ۷۲۷ نفر از آموزش های مهارتی بهره‌مند شدند.

مختاران افزود: این آموزش ها در مراکز ثابت، مراکز جوار بنگاه‌های اقتصادی، محیط کار واقعی، تیم های سیار آموزشی در مناطق روستایی، عشایری و حواشی شهرها و سکونتگاه‌های غیر رسمی، مراکز و کارگاه‌های آموزشی دانشگاه‌ها، پادگان‌ها، زندان ها و حتی مراکز وابسته به بهزیستی برای معلولان و معتادان بهبود یافته ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان در راستای مهارت افزایی در جامعه تلاش های گسترده ای را انجام می دهد خاطرنشان کرد: فقر مهارتی یکی از مشکلات عمده جامعه و جوانان است که این مهم با تلاش ها و فعالیت های فنی و حرفه ای در بخش های مختلف مرتفع خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان تصریح کرد: مهارت آموزی در محیط واقعی کار یکی ‌از ‌روش‌های ‌آموزش ‌فنی‌وحرفه‌ای ‌است‌ که ‌طی ‌آن‌ مهارت ‌و شایستگی‌های ‌مورد ‌نیاز ‌در چارچوب‌ استانداردهای ‌آموزشی ‌سازمان ‌از استادکار (مربی) ‌به‌ مهارت‌آموز منتقل‌ می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز