خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

احدی حق ندارد جلوی ظرفیت‌های توسعه قزوین را بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۹۷۸

استاندار قزوین گفت: هیچ احدی حق ندارد در مسیری که مدیران با سلامت و صداقت و تعهد طی می‌کنند شائبه‌ای را ایجاد کنند و به عنوان نماینده عالی دولت در استان با کسانی که بخواهند جلوی ظرفیت‌های توسعه استان را با کوته بینی و کج اندیشی بگیرند مقابله و تضاد خواهم داشت، با مطالعه مواردی که در گذشته بوده بعضی از این ان قلت‌ها در گذشته پای مدیران را لرزانده است و این موضوع را از این جهت مطرح کردم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمدمهدی اعلایی در مراسم تجلیل از صنعتگران استان که به مناسبت روز ملی صنعت و معدن، عصر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: مدیران اقتصادی استان و مسئولین سیاست گذار متوجه ظرفیت صنعتی استان هستند و چنانچه مسئله‌ای در مسیر حمایت از تولید وجود دارد یا در حوزه اختیارات استان نیست و یا از آن مطلع نیستند.

استاندار قزوین ادامه داد: مسائلی که در حوزه اختیارات استان نیست باید پیگیری شود و درباره مواردی هم که ممکن است از آن‌ها مطلع نباشیم انتظار داریم فعالین صنعت و معدن استان آن را به ما منعکس کنند، شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی هم برای ایجاد مفاهمه و پیگیری مشکلات در حال فعالیت است و مواردی که در آن مطرح شده تا حدودی به نتیجه رسیده است، از این حفظ ارتباط فعالین اقتصادی با این شورا ضرورت دارد.

وی بیان کرد: مدیران اجرایی ما شرکای اجتماعی فعالین اقتصادی استان هستند و انتظار داریم برای حل مشکلات و قرار گرفتن در مسیر تعالی اقتصاد و توسعه کلان و خرد بنگاه‌های اقتصادی کنار آن‌ها بوده و مشکلات را پیگیری کنند.

نماینده عالی دولت در استان قزوین افزود: وقتی در مسیر سخت و شرایط با دست انداز قرار می‌گیریم باید در کنار هم بودن را بیشتر کنیم و با این کنار هم بودن مسیر خوب پیش می‌رود تصمیم‌گیری‌ها منجر به شرایط مطلوب می‌شود، بخشی از فضای بین المللی ایجاد شده در حوزه اقتصادی هم به نفع ما است، چون شاید تاب آوری ما به دلیل واکسینه شدن از قبل از کشورهای پیرامونی‌ها بیشتر باشد و همین امر برای ما ظرفیت اقتصادی ایجاد خواهد کرد.

وی عنوان کرد: باید به دلیل استقرار برخی واحدهای تولیدی مناسب که می‌توانند در زنجیره‌های مناسب کنار هم باشند هم افزایی را ایجاد کنیم و لازم است شرکت شهرک‌های صنعتی، صنایع و تعاون و کار و رفاه اجتماعی در این زمینه ارتباطاتی ایجاد کرده و بخش تولیدی را همراهی کنند

اعلایی ادامه داد: تامین مالی زنجیره‌ای در دستور کار دولت قرار گرفته و این شرایط الزامی برای ارتقای اثر گذاری منابع مالی است که توسعه را در زنجیره‌های تولیدی ایجاد می‌کند.

ایجاد اولین شهرک انرژی کشور در قزوین

وی اظهار کرد: در حوزه انرژی که دغدغه امروز کشور است اگر برخی از قطعی‌ها و خاموشی‌ها بویژه در بخش مسکونی کمتر شده به دلیل بازگرداندن ظرفیت‌های تولید قبل و ایجاد ظرفیت‌های جدید در چند ماه گذشته است، در استان قزوین هم با ایجاد اولین شهرک انرژی که در شرق استان مستقر خواهد شد، ظرفیت‌هایی ایجاد می‌شود که می‌توان با هم افزایی به توسعه فضای پیش روی بنگاه‌های اقتصادی کمک کند.

اعلایی بیان کرد: رشد اقتصادی ۸ درصدی در سطح کشور و حدود ۸.۵ درصدی برای استان هدف گذاری شده که به ۶۰ تا ۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سطح استان نیاز دارد که تجهیزاتی در حوزه منابع مالی اتفاق افتاده و اقداماتی در حوزه تسهیل سرمایه گذاری در حوزه ساختمان درحال انجام است که نتایج آن به زودی اعلام می‌شود.

وی عنوان کرد: در استان از تولید ناخالص داخلی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی ۴۰ هزار میلیارد تومان برای بخش صنعت است که ۴ درصد آب استان را مصرف می‌کند از طرفی کشاورزی با مصرف ۸۸ درصدی آب ۱۰ هزار میلیارد تومان را در تولید به خود اختصاص داده و این امر نشانگر عدم توازن استفاده از ظرفیت اقتصادی آب است و برای حل این مشکل برای اولین بار در سطح کشور بازار آب در قزوین شکل می‌گیرد که به ارتقای بهره‌وری کمک می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز