خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت (ع) شورای شهر شیراز:

مارادونا الگوی مناسبی برای جوانان در ورزش نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۸۰۸

رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت (ع) شورای شهر شیراز با بیان اینکه در عرصه رسانه‌های ورزشی باید و نبایدهایی وجود دارد، تبدیل ورزشکار و اهالی ورزش به سلبریتی را جزو نبایدها و نمود و بروز دادن و معرفی پهلوانان این حوزه را جزو بایدها دانست و گفت: در دنیای ورزش امثال مارادونا زیاد است، اما این گونه شخصیت‌ها نمی‌توانند الگوی مناسبی باشند.

به گزارش ایلنا رضا محمدیان در نخستین همایش بزرگداشت ورزشی‌نویسان و پیشکسوتان ورزش و مراسم آغاز به کار رسمی انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان فارس سیاست مدیریت شهری را حمایت از ورزش در حد توان و بضاعت خود دانست و گفت: تا قبل از تشکیل دوره چهارم شورای شهر شیراز، وضعیت سرانه ورزشی در این شهر چندان مطلوب نبود اما در آن دوره با اختصاص اعتباراتی خوب شاهد رشد سرانه فضای ورزشی در شیراز بودیم.

وی تبدیل یک ورزشکار به سلبریتی را باعث ضربه زدن به ورزشکار و جامعه دانست و گفت: رسانه در این زمینه نقش زیادی دارد اگرچه نقش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در این بحث بسیار بیشتر است.

داشتن تشکل ورزشی قوی می‌تواند اتاق فکر مسئولان و مدیران ورزشی باشد

رئیس انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران عضو هیأت رئیسه فدراسیون جهانی AIPS، نیز در این مراسم ضمن تبریک روز قلم، گفت: بسیاری از ما نگاه و قضاوت‌مان راجع به مسائل را بر اساس گفته یا نوشته‌های اهل قلم شکل می‌دهیم، بنابراین اگر به هر دلیل از سوی گوینده یا نویسنده لغزشی حادث شود، بر بسیاری تأثیرگذار و گاه غیرقابل جبران است لذا، گفتن و نوشتن، مراقبت زیادی نیاز دارد.

عبدالحمید احمدی با تاکید براینکه رسانه و فعالان رسانه در شکل دهی به افکار عمومی بسیار تأثیرگذار هستند، گفت: امروز کار به دلیل دسترسی همه افراد به رسانه‌هایی در شبکه‌های مختلف اجتماعی، بسیار دشوارتر شده و تشخیص سره از ناسره، بسیار سخت است و همین مسئولیت اهالی رسانه و صاحبان قلم را سنگین‌تر می‌کند.

وی تشکیل انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان فارس را گامی رو به جلو برای تقویت و توسعه متوازن ورزش در این استان دانست و گفت: داشتن یک تشکل مستقل می‌تواند به منزله اتاق فکری برای مسئولان ارشد ورزش و تصمیم گیران این بخش و مدیران و دست اندرکاران باشگاه‌های ورزشی باشد.

جای یک کُوچینگ خوب در ورزش فارس خالیست

منوچهر زندی، با تصریح اینکه ورزش در هیچ کجای جهان بدون رسانه، نویسنده، خبرنگار و عکاس ورزشی، پیشرفت نمی‌کند، گفت: اگر امروز ورزش فارس در حد انتظار نیست، نباید تعجب کرد، زیرا حرمت ورزشی نویس و رسانه ورزشی حفظ نشده است.

زندی با تاکید بر اینکه انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی و رسانه‌های این حوزه می‌توانند در قامت یک کُوچینگ کننده عمل کند، گفت: یکی از دلایل مهم در به توفیق نرسیدن ورزشکاران، مربیان و حتی افراد و شخصیت‌های سیاسی و مدیران و مسئولان، نداشتن کوچینگ کننده بوده است.

چهار رکن موفقیت  در ورزش شامل ( رسانه، مربی و بازیکن، مسئول و تماشاچی ) است

غلامحسین پیروانی، نیز در این مراسم با قبول تاثیر داشتن کوچینگ خوب برای رشد ورزش، گفت: ما در استان فارس همه چیز داریم اما به دلیل وجود نابرابری و نبود عدالت در توزیع منابع و امکانات، زمینه رشد برایمان فراهم نشده است.

مربی اسبق تیم‌های برق شیراز و فجر شهید سپاسی، گفت: ورزش ایران، نابرابر است، چرا باید تیمی در یک دوره لیگ ۲۰۰ میلیارد خرج کند و تیم‌های مستعد و توانمندی نظیر فجر توان تامین ۲۰ میلیارد تومان هم نداشته باشند.

او نابرابری و توزیع نامناسب امکانات را موجب حذف کامل تیم‌هایی نظیر برق شیراز، ابومسلم، راه آهن، بانک ملی، دارایی و .... دانست و گفت: من ۱۱ سال سرمربی فجر شهید سپاسی بودم، به خوبی مسائل را می‌شناسم.

پیروانی با تاکید براینکه نبود امکانات مالی، تیم‌های سازنده را از بین برده است، گفت: امروز مربیان باید توان خود را روی تقویت تیم‌های پایه معطوف کنند.

این ورزشکار پیشکسوت با بیان اینکه بخشی از موفقیت‌هایش را مدیون همراهی رسانه‌ها و خبرنگاران و ورزشی‌نویسان است، گفت: برای داشتن ورزشی موفق نیازمند چهار رکن هستیم، رسانه، بازیکن و کادرفنی، مسئول، تماشاچی؛ اگر این ارکان به شکل کامل فراهم باشد، موفقیت در دسترس خواهد بود.

رسانه دوشادوش ورزشکاران ، نقش پر رنگی در جامعه دارد

قاسم محمدی رئیس انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان فارس ، گفت : رسانه ورزشی به عنوان یک عضو از خانواده ورزش دوشادوش ورزشکاران نقش پر رنگی در جامعه دارد . رئیس انجمن نویسندگان استان افزود بازتاب موفقیت ها همانگونه که همه بارها دیده ایم بخصوص در عرصه ملی نشاط ، شادی و شادابی را به جامعه تزریق می کند .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز