خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان:

سالانه ۵۸۰ میلیون مترمعکب آب بیش از توان دشت قزوین برداشت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۳۱۸

رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان قزوین گفت: سالانه ۵۸۰ میلیون مترمکعب اضافه بر توان دشت از کنابع آب‌های زیرزمینی برداشت داریم که برای مقابله با این امر انسداد چاه‌های غیرمجاز و مدیریت برداشت اضافه چاه‌های مجاز با نصب کنتور هوشمند در دستور کار قرار گرفت و حدود ۸۰ درصد از چاه‌ها دارای کنتور هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، یدالله ملکی در نشست خبری مدیران ارشد صنعت آب و برق استان که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شد، گفت: اساسی‌ترین مشکل ما در کشور نحوه مصرف منابع آب و برق است و در استان هم به اندازه‌ای که بتوانیم نیازها را برطرف کنیم آب و برق داریم اما نحوه مصرف در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی و خانگی اسف بار است.

رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان قزوین ادامه داد: فرهنگ سازی در راستای مصرف بهینه اهمیت ضروری دارد و رسانه‌ها می‌توانند در این راستا نقش قابل توجهی داشته باشند.

وی بیان کرد: کاهش بارندگی و استفاده از آب‌های استان‌های بالادست باعث شده با کاهش منابع آبی مواجه شویم و ابهر رود و خررود دو رودخانه استان هستند که این مشکل را دارند و از یک طرف نوع برداشت و مصرف آب هم مشکل دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین افزود: ما در استان سالانه بیش از یک میلیارد متر معکب مصرف آب داریم که ۸۸ درصد در بخش کشاورزی، ۸ درصد در بخش آب شرب و ۴ درصد در بخش صنعت مصرف می‌شود.

وی عنوان کرد: بیش از نیم قرن از دشت قزوین بهره‌برداری کردیم و با افت سطح آب‌های زیرزمینی مواجه هستیم.

ملکی اظهار کرد: کمیته مشترکی برای مصرف بهینه در بخش کشاورزی با جهاد کشاورزی مطرح شده و توسعه آبیاری نوین هم دارای اهمیت است که به کاهش مصرف آب کمک می‌کند و تاسیس رصدخانه آب هم به میزان برداشت‌ها کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: سال ۴۸ تا ۵۲ کانال‌ها ساخته شده و براساس ضوابط ایمن سازی کانال‌ها در محدوده شهری به عهده شهرداری‌ها است و در محدوده خارج شهری اقداماتی انجام شده و پروژه ایمن سازی در محدوده مهرگان هم درحال انجام است و هر سال این اقدام پیگیری می‌شود و ۴۰ میلیارد تومان به قیمت چهار سال پیش اعتبار نیاز داشتیم که تامین نشد و بیشتر غرق شدگی‌ها در کانال‌ها به دلیل شما کردن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز