خبرگزاری کار ایران

رهبری شهرهای خلاق جهان؛ افق پیش روی اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۰۲۶

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری‌های شهرداری اصفهان گفت: افق اصفهان، اخذ جایگاه رهبری شهرهای خلاق جهان است و ما به دنبال نقش محوری و ایجاد اثرگذاری در این حوزه هستیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محسن معصومی با تشریح دستاوردهای رویدادهای هفته جهانی صنایع دستی که از 20 تا 27 خرداد ماه برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر اصفهان به عنوان شهر خلاق صنایع دستی در میان 300 شهر خلاق جهان شناخته می‌شود و با نگاه به ظرفیت و پتانسیل بالای این شهر برای تحقق ماموریت اداره خلاقیت و نوآوری‌ شهرداری اصفهان در راستای صیانت و ترویج صنایع دستی، برنامه‌ها و رویدادهای مختلفی را در هفته جهانی صنایع دستی برگزار کردیم.

وی افزود: در این رویدادها با همکاری و مشارکت 21 متولی حوزه صنایع دستی به فهم و گفتمانی مشترک در شناسایی و تشکیل کارگروه اکوسیستم صنایع دستی رسیدیم.

حضور فعال 350 هنرمند در هفته جهانی صنایع دستی

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری‌ شهرداری اصفهان با اعلام اینکه در رویدادهای هفته جهانی صنایع دستی 350هنرمند، حضور فعال داشتند و به نقش آفرینی پرداختند، تصریح کرد: مانایی و پویایی رویدادها با پر رنگ کردن نقش جبهه مردمی که همان هنرمندان هستند، از مهم ترین دستاوردهای این رویدادها بود.

به گفته وی در رویدادهای هفته جهانی صنایع دستی برای نخستین بار ظرفیت حلقه‌های میانی این حوزه مانند انجمن‌ها و اتحادیه صنایع دستی شناسایی و از پتانسیل آنها استفاده شد.

معصومی، به حداقل رساندن هزینه‌های مالی و سخت افزاری با مشارکت هم افزاها را از دیگر دستاوردهای این برنامه‌ها برشمرد و گفت: مشارکت بخش خصوصی در کنار بخش دولتی در این رویداد قابل توجه بود.

افق اصفهان، اخذ جایگاه رهبری شهرهای خلاق جهان است

وی با بیان اینکه افق اصفهان، اخذ جایگاه رهبری شهرهای خلاق جهان است، اظهار کرد: در این راستا اقدام به ایجاد دغدغه و حساس سازی نهادهای متولی، مسئولان استانی و فعالان حوزه صنایع دستی کردیم و در این راه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز با تولید محتوای رسانه ای موثر به کمک ما آمدند.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری‌ شهرداری اصفهان نتایج طراحی و برپایی همه این برنامه‌ها را همراه کردن شهروندان و ایجاد گفتگوی چهره به چهره هنرمندان صنایع دستی با مردم دانست و افزود: ما به دنبال نقش محوری و ایجاد اثرگذاری در این حوزه هستیم و امیدواریم سال آینده، این رویداد در سطح بین المللی و با حضور شهرهای خلاق جهان برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز