خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان:

۲۶ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه های هرمزگان رفع تصرف شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۳۴۴

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۶ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه های استان که به طور غیرقانونی مورد تصرف قرار گرفته، رفع تصرف شده است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، جمشید عیدانی عنوان کرد: ۲۱ هکتار از اراضی روستای چاه اسماعیل میناب بوده که با پیگیری های شرکت آب منطقه ای هرمزگان رفع تصرف شده است.

وی افزود: با پیگیری های شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان و همکاری دادستان و فرمانده انتظامی شهرستان پارسیان ۵ هکتار از بستر و حریم رودخانه منطقه احشام شهرستان پارسیان بمنظور حفاظت از اموال عمومی و ثروت ملی مورد آزاد سازی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان ادامه داد: ورود غیرقانونی برخی افراد به حریم و بستر رودخانه ها که اقدام به ساخت و ساز یا کشاورزی می کنند، زمان وقوع سیل و طغیان رودخانه ها خود را نشان می دهد و باید توجه کرد به دلیل ایجاد موانع در رودخانه ها، آب از مسیر اصلی منحرف می شود و به خانه ها، زمین های کشاورزی و زندگی مردم آسیب های جدی را وارد می کند.

وی بیان کرد: در این راستا یکی از ماموریت های شرکت آب منطقه ای هرمزگان رفع تصرف ها و برخورد با ورودهای غیر قانونی به حریم رودخانه ها و مسیل ها است.

عیدانی با اشاره به این نکته که ورود غیرقانونی به حریم و بستر رودخانه تخلف است، تاکید کرد: شرکت آب منطقه ای برابر الزام های قانونی و طی نمودن مراحل قضایی اقدام به رفع تصرف می کند و در این راستا نمایندگان دستگاه قضا و نیروی انتظامی هم حاضر هستند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان اضافه کرد: این اقدام ها در راستای اجرای قانون توزیع عادلانه آب و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه ها و همچنین پیشگیری از بروز خسارات جانی و مالی در سیلاب های احتمالی انجام می شود.

عیدانی با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از منابع آبی استان و توزیع عادلانه آب گفت: در راستای اجرای طرح احیای و تعادل بخشی از منابع آب زیرزمینی که به منظور احیاء و حفظ آب زیرزمینی انجام می شود، به طور دائم و پیوسته طرح ها و فعالیت‌های متعدد در حال اقدام و پیگیری است.

وی با اشاره به اهمیت انجام اقدام های به موقع و برخورد با اقدام خلاف قانون در این حوزه، افزود: طرح های نصب کنتورهای حجمی هوشمند، پر و مسلوب کردن چاه های غیرمجاز، پلمب چاه های مجاز و غیرمجاز دارای تخلف و همچنین جلوگیری از اضافه برداشت چاه ها و تعیین تکلیف چاه های فاقد پروانه بهره برداری و اصلاح  و تعدیل پروانه ها در سطح استان هرمزگان از جمله اقدام های صورت گرفته در این راستا است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان خاطرنشان کرد: این اقدام ها به طور دائم و به طور جدی در حال انجام است و با توجه به عملکرد طرح در این پروژه ها، میزان اثربخشی اجرای طرح احیای و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی استان در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در راستای برنامه سازگاری با کم آبی میزان  ۴۹.۲۹۶ میلیون مترمکعب بوده که توانسته اهداف برنامه سازگاری با کم آبی را محقق کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز