خبرگزاری کار ایران

بازرس کل استان قزوین:

قوانین فرسوده شهری مانع از نظارت درست بر ساخت و سازها است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۲۶۶

بازرس کل استان قزوین گفت: قوانین و مقررات شهری ما ایرادات بسیاری داشته و با قوانین فرسوده نمی‌توان بر روند ساخت و ساز‌ها نظارت کرد.

به گزارش ایلنا، عبدالله آقاعلیخانی با اشاره به شناسایی سازه‌های ناایمن گفت: شناسایی سازه‌های شهری ناایمن و نظارت بر آن یک امر تخصصی و فنی است و بر همین اساس، شهرداری، سازمان نظام مهندسی و راه و شهرسازی سه دستگاه اصلی و عمومی کشور هستند که وظیفه بررسی و نظارت بر سازه‌های ناایمن را بر عهده دارند.

بازرس کل استان قزوین در ادامه توجه مسئولین به ایمنی و رعایت اصول فنی ساختمان‌ها و از همه مهم‌تر اولویت سلامت شهروندان را ضروری دانست و اظهار کرد: البته نباید فضا را بحرانی کنیم و با انتشار اخبار غلط، اسباب نگرانی و اضطراب مردم را فراهم کنیم و لازم است قبل از انتشار اخباری مبنی بر ناایمن بودن برج‌ها و ساختمان‌ها در استان، باید این مسائل ابتدا در کارگروه‌های تخصصی بحث و بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: شاهد هستیم که بسیاری از ساختمان‌ها بدون اینکه پایان کار دریافت کنند، در حال بهره برداری هستند؛ ضمن اینکه برخی از قوانین حوزه ساختمان و ساخت و ساز منسوخ شده و با توجه به شرایط روز سریعاً برای اصلاح آن‌ها اقدام شود.

مقام ارشد نظارتی استان قزوین تأکید کرد: با توجه به‌ اینکه عملکرد سازمان‌های نظارتی برون سازمانی، به نوع پسینی است، لذا نهادهای درون سازمانی و مستقر در دستگاه‌ها نظیر حراست‌ها و بازرسی‌ها باید بر نحوه اجرای قوانین و مقررات و حسن جریان امور نهاد متبوع خود نظارت مستمر و موثر داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز