خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره امور عشایری جهاد کشاورزی گیلان:

اصلاح فرآیند صدور پروانه چرای دام در گیلان ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۴۶۶

رئیس امور عشایری جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به باطل شدن پروانه های چرای دام صادر شده در سال گذشته، گفت: به دلیل عدم اصلاح فرآیند صدور این پروانه عشایر متحمل ضررهای میلیاردی شده اند.

به گزارش ایلنا از رشت، حسن همتی با بیان اینکه هزار و ۶۴۲ خانوار عشایر در گیلان زندگی می‌کنند، اظهار کرد: سالانه ۳۶۹ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان از فرآورده‌های مختلف عاید عشایر می‌شود.

رئیس اداره امور عشایری جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به میزان فروش صنایع دستی توسط عشایر، بیان کرد: به طور میانگین سه میلیارد تومان از محل فروش صنایع دستی عاید زنان عشایر می‌شود.

وی با اشاره به ضررهای میلیاردی عشایر به دلیل عدم اصلاح فرآیند صدور پروانه چرا، تصریح کرد: بسیاری از پروانه‌ها که در گذشته صادر شده اند اکنون باطل و متقاضیان جدید نیز وارد عرصه شده اند لذا اصلاح فرآیند صدور پروانه ضروری است.

همتی به وجود تعاونی عشایر در دو شهرستان استان گیلان اشاره کرد و گفت: نهاده‌های دامی توسط این تعاونی‌ها به عشایر داده شده و در شهرستان‌های فاقد تعاونی نیز نهاده‌ها توسط سازمان‌هایی که با ما همکاری دارند ارائه می‌شود.

وی افزود: منتظر آمار نهایی عشایر گیلان هستیم و تعاونی عشایر به زودی در شفت، ماسال و رودبار تأسیس می‌شود.

رئیس اداره امور عشایری سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه از سه هزار کیلومتر راه عشایری در استان، هزار کیلومتر نیازمند تعمیر اضطراری است، تصریح کرد: با توجه به دیدگاه دولت فعلی وضعیت عشایر در حوزه آبرسانی و جاده‌ها بهبود می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز