خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی البرز:

مبارزه با مواد مخدر، بیشترین هزینه را به خود اختصاص می دهد/همراهی ۲۴ دستگاه متولی پیشگیری از اعتیاد در استان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۱۷۶

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به فعالیت ۲۴ دستگاه متولی پیشگیری با مواد مخدر، اظهار کرد: موضوع اعتیاد بیشترین اعتبار و هزینه را به خود اختصاص می دهد و بهترین راهکار پیشگیری از آن، محوریت خانواده و آموزش است.

به گزارش ایلنا از البرز‌، وجیهه محمدی امروز در نشست خبری که پیرامون هفته مواد مخدر برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه اعتیاد، مادر آسیب‌های اجتماعی به شمار می رود؛ ۲۴ دستگاه متولی در البرز در راستای پیشگیری و مبارزه با اعتیاد فعالیت دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه بهزیستی در حوزه اعتیاد خدمات گسترده‌ای انجام می‌دهد، اضافه کرد: این اقدامات در سه حوزه اقدامات اجتماعی محور، نگهداری و درمان اعتیاد و ارائه خدمت از طریق مراکز آسیب‌های اجتماعی انجام می‌شود.

محمدی عنوان کرد: خدمات اعتیاد محور توسط ۸۶ مرکز، ۲۰ موسسه مردم نهاد و ۴۲ تیم آموزش دیده تخصصی در استان ارائه خدمت می‌کنند. اقدامات اجتماعی محور پیشگیری از اعتیاد همه فرآیندهای خدماتی معطوف به اجتماع و محله را شامل می‌شود که توسط خود مردم و با نگاه اجتماع محور است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در حوزه آموزش و پیشگیری  توسط ۲۰ موسسه و ۴۲ تیم آموزش دیده در ۱۰۵ محله خدمات رسانی شده است، تاکید کرد: در این محلات ۱۳۹ هزار و ۵۰۰ نفر تحت آموزش قرار گرفته اند. در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز با محوریت اجتماع محور ۱۵ هزار نفر آموزش دیدند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان البرز خدمات در حوزه خدمات اجتماعی محور از طریق درمان های کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت انجام می شود که درمان کوتاه مدت به طور روزانه و از طریق سم زدایی و دارو در ۸ مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی انجام می شود.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۲ هزار و ۳۲۰ نفر و در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۷۰۰ نفر خدمات سرپایی روزانه دریافت کرده‌اند.

محمدی با بیان اینکه در کمپ‌های ماده ۱۵ معتادان خود معرف برای درمان اقامت یک ماهه خواهند داشت، تصریح کرد: ۵۵ مرکز درمان میان مدت فعال در البرز وجود دارد که به واسطه آنها در سال گذشته به ۱۸ هزار نفر خدمات رسانی شده و پذیرش در سال جاری نیز ۷ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.

وی گفت: خدمات ترک اعتیاد بلند مدت در دو دوره ۴ تا ۶ ماهه ارایه می شود. ۲ مرکز جامع اعتیاد در البرز وجود دارد که ۲۱۳ نفر در سال گذشته و ۱۳۶ نفر نیز در سال جاری پذیرش شده است.

محمدی اظهار کرد: در کمپ های ماده ۱۶ معتادین متجاهر مردان استان البرز در سال گذشته به هزار و ۶۵۰ نفر خدمات رسانی شده و در سه ماهه ابتدای سال جاری نیز ۸۷۸ نفر پذیرش شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: موضوع اعتیاد بیشترین اعتبار و هزینه را به خود اختصاص می دهد و بهترین راهکار پیشگیری از آن، محوریت خانواده و آموزش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز