خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی البرز:

فرزندان بهزیستی در مسیر مهارت‌های کاربردی زیست اجتماعی، توانمند می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۹۹۸

مدیرکل بهزیستی البرز از فعالیت تعداد ۳ خانه دولتی و ۱۹ خانه کودک و نوجوان غیردولتی در استان البرز که عهده دار نگهداری ۳۳۵ کودک بی سرپرست و بدسرپرست استان هستند، خبر داد.

به گزارش ایلنا از البرز، وجیهه محمدی فلاح در خانه‌های کودک و نوجوان تحت نظارت بهزیستی البرز حضور پیدا کرد و ضمن ارزیابی و بررسی دقیق شرایط نگهداری در این مجموعه در دیدار با کودکان و نوجوانان این مراکز به گفت و شنود در خصوص مسائل فردی و علائق و فعالیت‌های اجتماعی، هنری، ورزشی، فرهنگی آنان پرداخت.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در حاشیه بازدید از خانه های کودک و نوجوان تحت نظارت بهزیستی در جمع خبرنگاران گفت: برنامه ریزی صحیح و منسجم برای توانمندسازی و رشد شخصیت کارآمد و مطلوب اجتماعی کودکان از محورهای اصلی بهزیستی می باشد و فرزندان مقیم در این مراکز در مسیر مهارت‌های کاربردی زیست اجتماعی توانمند می شوند.

وی افزود: تعداد ۳ خانه دولتی و ۱۹ خانه کودک و نوجوان غیردولتی در استان البرز عهده دار نگهداری از ۳۳۵ کودک بی سرپرست و بدسرپرست هستند.

محمدی فلاح در ادامه افزود : ارائه خدمات متناسب با مقتضیات فرهنگی و ارزش‌های اخلاقی ایرانی-اسلامی با تاکید بر حفظ کرامت و حقوق این افراد در دستور کار قرار دارد.

وی درباره دیگر وظایف بهزیستی در قبال این افراد اضافه کرد: در راستای ایفای رسالت نظام مقدس جمهوری اسلامی برابر ماده ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی، حفظ حقوق کودکان، مراقبت و نگهداری از کودکان بی سرپرست و فرزندانی که والدینشان غیرموثر و صلاحیت نگهداری از آنها را ندارند به بهزیستی واگذار شده و اهداف کلی بهزیستی و خدماتی که به این عزیزان ارائه می شود شامل تربیت صحیح و ایجاد زمینه رشد و شکوفایی، آموزش مهارتهای زندگی و فراهم کردن شرایط لازم جهت آمادگی آنان برای بازگشت به جامعه و زندگی خانوادگی، خود اتکایی، مسئولیت پذیری، تحصیل و ارتقاء سطح علمی و مدارج تحصیلی، فراهم کردن زمینه ازدواج و تشکیل زندگی مستقل، بستر سازی مناسب در زمینه اشتغال و بازتوانی فرزندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز