خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

دریافت هزینه مشارکت برای مدارس در زمان ثبت نام ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۱۹۲

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با تاکید بر اینکه هرگونه مشارکت برای تأمین هزینه مدارس داوطلبانه است و به هیچ‌وجه اجباری نیست، گفت: دانش آموزان مدارس دولتی فقط هزینه بیمه حوادث و کتاب را می‌پردازند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین، نقی سیاهکالی مرادی با اعلام این خبر افزود: در صورت دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر تخلف در حین ثبت‌نام در مدارس و دریافت وجه، خاطیان به هیئت رسیدگی به تخلفات معرفی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از حضور مستمر بازرسان ستاد نظارت بر ثبت نام دانش آموزان در مدارس استان قزوین خبر داد و گفت: بازدیدهای میدانی در خصوص ثبت نام دانش آموزان به صورت مستمر در حال برگزاری است و تا پایان فرآیند ثبت نام دانش آموزان در طول تابستان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ثبت نام دانش آموزان یکی از مهم‌ترین ارکان پروژه مهر است، ستاد ثبت نام از اول خردادماه سال جاری به منظور اجرای مطلوب فرآیند و رفع مشکلات احتمالی تشکیل و تیم‌های بازرسی در سطح استان، مناطق و شهرستان‌ها به صورت مستمراز مدارس در ایام تابستان بازدید می‌کنند.

این مسئول تاکید کرد: ثبت نام پایه هفتم از روز دوشنبه ۳۰ خرداد و پس از اعلام نتایج آزمون‌های خرداد، ثبت نام پایه دهم از روز ۱۰ تیرماه و پس از اعلام نتایج هدایت تحصیلی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: مراجعان می‌توانند، در صورت داشتن هرگونه سؤال و یا ابهامی در زمینه ثبت نام، به ادارات آموزش و پرورش محل سکونت خود مراجعه کنند تا در اسرع وقت در ستادهای نواحی و مناطق به مشکلات آن‌ها رسیدگی شود.

سیاهکالی مرادی ادامه داد: دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در میان پایه‌ها برای ثبت‌نام نیاز به مراجعه به مدارس ندارند بنابراین اولیا از این بابت نگرانی نداشته باشند، زیرا به محض ثبت نتایج آزمون‌ها در سامانه مربوطه، به صورت سیستمی ارتقای دانش‌آموز به پایه بالاتر انجام می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر چهار دسته از مدارس هستند که می‌توانند زمان ثبت‌نام هزینه‌ای را از اولیا دریافت کنند که شامل مدارس غیردولتی، مدارس شاهد، تیزهوشان و مدارس آموزش از راه دور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز