خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آبفای استان:

از 320 روستای سمنان تنها 20 روستا از آب آشامیدنی برخوردار است/ شهرداری برای دفع فاضلاب کاری انجام نداد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۱۷۲

مدیرعامل شرکت آبفا سمنان گفت: 320 روستا در استان وجود دارد که 20 روستا برخوردار از آب آشامیدنی هستند که از این تعداد در 52 روستا سال گذشته اصلاح شبکه صورت گرفته و قرار است طی امسال تا 1402 در 247 روستای دیگر اصلاح شبکه صورت گیرد.

به گزارش ایلنا از محمد طاهری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان  با اشاره به کاهش 43 درصدی میزان بارندگی های سال جاری افزود: امسال با توجه به کاهش بارندگی ها تابستان سختی را پیش رو خواهیم داشت که عبور از این شرایط نیازمند همکاری و مشارکت مردم و صرفه جویی 20 درصدی در مصرف آب است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با اشاره به کسری 150 لیتر آب بر ثانیه در شاهرود و کاهش 250 لیتری دبی آب چشمه روزیه در سمنان نسبت به سال گذشته افزود: امسال 41 روستا در استان با تانکر به صورت سیار آبرسانی می شوند که احتمالا این تعداد در تیر و مرداد ماه به 50 روستا برسد.

طاهری با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان 272 هزار انشعاب آب شهری و روستایی را تحت پوشش دارد، اظهار کرد: از این تعداد انشعاب 100 درصد شهری و 89 درصد روستایی هستند که 82 درصد مشترکان در بخش خانگی و 18 درصد غیر خانگی هستند.

وی با اشاره به اینکه الگوی سرانه مصرف شهری در کشور برای هر انشعاب شهری 14.2 متر مکعب و روستایی 13 متر مکعب در ماه می باشد، گفت: این میزان برای استان سمنان 15 متر مکعب است.

طاهری با اشاره به وجود 7 درصد مشترک پر مصرف در استان سمنان که سرانه مصرف آنها بین 15 تا 30 درصد الگوی استاندارد است، گفت: این تعداد 20 درصد آب را مصرف می کنند و مقرر شده است تا از اول تیر ماه آب مشترکان پر مصرف قطع شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان اصلاح شبکه های آب را یکی از موضوعات اصلی شرکت برشمرد و افزود: اصلاح شبکه های آب استان سمنان در شهرها 750 میلیارد تومان اعتبار می خواهد و طبق قانون بودجه در سالجاری پیش بینی شده است که عمده اصلاح شبکه ها از اعتبارات ملی صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت آبفا سمنان گفت: 320 روستا در استان وجود دارد که 20 روستا برخوردار از آب آشامیدنی هستند  که از این تعداد در 52 روستا سال گذشته  اصلاح شبکه صورت گرفته و قرار است طی امسال تا 1402 در 247 روستای دیگر اصلاح شبکه صورت گیرد.

وی در خصوص اجرای شبکه های فاضلاب در استان گفت: 31 درصد جمعیت استان تحت پوشش جمع آوری و دفع فاضلاب هستند که پروژه های فاضلاب در برخی شهرهای استان انجام شده یا در حال انجام است و در شهر سمنان آنطور که انتظار می رفت شهرداری کار را انجام نداده و تا به حال چند مرتبه اخطار گرفته است.

طاهری در خصوص  پروژه های جدید و مصوبات سفر در سال 1401 گفت: در مجموع 390 میلیارد تومان از 550 میلیارد تومان مصوبات سفرطی 3 سال به پروژه های نیمه تمام در حوزه آب با اولویت اصلاح شبکه ها اختصاص پیدا کرده است.

وی در خصوص همسان سازی آب در شهر سمنان گفت: لوله خط انتقال تامین شده و درفصل زمستان کیفیت آب در مناطق مختلف شهر یکسان می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز