خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

چهارشنبه‌ای گرم در انتظار اردبیلی‌ها / تداوم رشد ابر و وزش باد در ساعات بعدازظهر

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۹۶۸

مدیرکل سازمان هواشناسی استان اردبیل گفت: روز چهارشنبه با تغییر جریانات جوی و وزش باد جنوبی(تند تا نسبتاً شدید) شاهد افزایش محسوس دمای هوا در سطح استان خواهیم بود.

سیاوش محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: بررسی آخرین نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی نسبتاً پایدار تا ظهر چهارشنبه(۱ تیر) در بیشتر مناطق استان است.

وی افزود: تا صبح فردا(سه شنبه ۳۱ خرداد) با تداوم نفوذ زبانه های پرفشار که با رطوبت خزری نیز همراه است در نواحی مرکزی استان بویژه نوار شرقی آن در بیشتر ساعات شاهد آسمانی نیمه ابری خواهیم بود که در پاره ای از اوقات با افزایش ابرناکی، مه و وزش باد خزری(گاهی تند) همراه خواهد شد.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان اردبیل گفت: آسمان در سایر مناطق استان نیز صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد خزری(گاهی تند) خواهد بود؛ ضمناً در نواحی منتهی به استان گیلان بارش باران ریزه نیز دور از انتظار نیست.

محمدی ادامه داد: افزایش دما در شهرستان های شمالی و بویژه جنوبی استان از روز سه شنبه آغاز می شود؛ لذا به هم استانی ها توصیه می شود در مصرف حامل های انرژی بویژه برق صرفه جویی نمایند.

این مسئول تصریح کرد: روز چهارشنبه با تغییر جریانات جوی و جنوبی شدن آن شاهد وزش باد جنوبی(تند تا نسبتاً شدید) و افزایش محسوس دمای هوا در کل استان خواهیم بود.

محمدی بیان کرد: از بعد از ظهر چهارشنبه و بویژه طی روزهای پایانی هفته با توجه به گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو، در ساعات بعد از ظهر و عصر رشد ابرهای همرفتی و رگبار باران و رعد و برق در استان پیش بینی می شود؛ مجدداً از بعدازظهر پنجشنبه(۲ تیر) با شمالی شدن جریانات جوی دما در غالب مناطق استان روندی کاهشی خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز