خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی اردبیل به ایلنا خبرداد؛

تشدید ناپایداری‌های جوی و وزش باد از ظهر امروز در استان/ جمعه هوا خنک‌تر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۹۳۸

مدیرکل سازمان هواشناسی استان اردبیل از تداوم و تشدید فعالیت جوی ناپایدار طی امروز(سه شنبه ۱۷ خرداد) در بیشتر مناطق استان بویژه نواحی مرکزی و جنوبی خبر داد.

سیاوش محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد:  بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم فعالیت جوی ناپایدار طی امروز (سه شنبه ۱۷ خرداد) در بیشتر مناطق استان بویژه نواحی مرکزی و جنوبی است.

وی افزود: با عبور امواج ناپایدار تراز میانی جو، از ساعات ظهر امروز تا اوایل شب شاهد رشد ابرهای همرفتی و رگبار باران و رعد و برق خواهیم بود؛ این ناپایداری‌ها می‌تواند با شرایط فصلی و محلی در پاره‌ای از مناطق تشدید شده و منجر به بارش تگرگ، اصابت صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها بویژه در مجاورت کوهستان سبلان و کوهای باغرو شود.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان اردبیل گفت: جنوبی شدن جریانات جوی همچنین می تواند امروز در پاره ای از مناطق مرکزی و جنوبی استان منجر به کاهش کیفیت هوا ناشی از گرد و غبار فرا منطقه‌ای شود؛ این گرد و غبار در استان ضعیف تر از پدیده های مشابه در هفته های گذشته خواهد بود.

محمدی ادامه داد: امروز سرعت وزش باد در نوار شمالی استان قابل ملاحظه خواهد بود. از فردا(چهارشنبه ۱۸ خرداد) جوی نسبتاً پایدار در استان حاکم می شود و به تدریج از دمای هوا کاسته خواهد شد. البته روز جمعه(۲۰ خرداد) شاهد کاهش محسوس تر دما خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز