خبرگزاری کار ایران

رئیس شوری شهر اصفهان مطرح کرد:

مخالف تلف کردن زمان و کدخدامنشی در حل مسئله آب هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۶۵۶

رئیس شورای شهر اصفهان گفت: انتظار این است که در این دولت، به موضوع آب اصفهان توجه شود و زمان را از دست ندهیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمد نورصالحی با اشاره به سفر رئیس جمهور به اصفهان اظهار کرد: در ماه‌های اخیر استاندار و مسئولان استانی معضلات و مشکلات این استان را به صورت شبانه‌روزی پیگیری کردند تا راهکارهای حل این مشکلات در مصوبات سفر دولت بگنجد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه حاصل این سفر، خروجی خوبی برای استان و کشور ما داشته باشند، افزود: سئوال این بود که چرا سفر به اصفهان جزء آخرین سفرهای استانی رئیس جمهور قرار گرفت؟

نور صالحی یادآور شد: انجام برخی کارها و طرح‌ها روشن و مشخص است؛ اما بعضی اقدامات ممکن است در سیکل اداری بماند، به عنوان نمونه اگر سال گذشته این سفر انجام می‌شد طرح قطار سریع السیر که یک پروژه کشوری است دنبال می‌شد.

وی ادامه داد: این طرح در حین انتقال قدرت از دولت قبل به دولت جدید، از مهر ۱۴۰۰ به سمت توقف رفت که این توقف در اثر کوتاهی سازمان مدیریت و بانک مرکزی رخ داد، زیرا باید سرمایه گذاری چین را ضمانت گذاری می‌کردند.

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به موضوع آب گفت: آب، دغدغه همه مردم است و می‌توانست جزء مصوبات سفر استانی هیات دولت به اصفهان باشد.

وی تاکید کرد: هیچ کس از هیچ کجای استان به جز آب، خواسته عمده دیگری از دولت ندارد. این دغدغه عمومی، بحق بودن مسئله آب اصفهان را می‌رساند و نشان می‌دهد که چقدر برای همه مردم اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: در انعکاس نقطه نظرات مسئولان در جلسه شورای اداری به خوبی عمل شد، اما انتظار این بود که وزیر نیرو مقداری روشن‌تر و شفاف‌تر درباره طرح جامع آب صحبت کند. 

رئیس شورای شهر اصفهان خاطرنشان کرد: از ۲۰ سال پیش مسئله زاینده‌رود مطرح، اما دولت سیزدهم از یک سال پیش مستقر شده است. حتما وزارتخانه، کانون انواع طرح‌ها در این حوزه است و فعالان و دغدغه‌مندان حوزه آب جزییات این طرح‌ها را می‌دانند، ولی در سخنان وزیر نیرو به این جمله اکتفا شد که درصدد به دنبال طرح جامع هستیم. انتظار ما از وزیر نیرو این بود که به عنوان وزارتخانه تخصصی به موضوع آب بهتر می پرداختند.

نورصالحی ادامه داد: تمام توجه و تاکید ما روی صحبت رئیس جمهور است که فرمود این خواسته بحق و بجاست. این خواسته تعارضی با منافع هیچ کس ندارد. اما توجه به مبانی قانونی و تاریخی که در این حوزه وجود داشته باید مدنظر مسئولان قرار گیرد.

وی اذعان کرد: ما با این روش که زمان را تلف کنند تا کار به صورت کدخدامنشی انجام شود مخالف هستیم. اگر هر استان و شهری حق و حقوقی دارد دولت باید کاملا به آن توجه کند. اصفهان در زمینه آب کاملا ذی‌حق است. انتظار این است که در این دولت، به موضوع آب اصفهان توجه شود و زمان را از دست ندهیم.

رئیس شورای شهر اصفهان گفت: رئیس جمهور بیان کرد که مسئله فرونشست را از آب جدا کنیم. این نکته خوبی است، اما فراموش نکنیم که در پی خشکی زاینده رود فرونشست نیز افزایش پیدا می‌کند. بنابراین این پدیده نیز مخاطرات آن واضح و روشن است. از این جهت رئیس جمهور خواست تا به این پدیده به صورت مستقل بپردازیم.

وی افزود: در این سفر وزرای مختلف در شهرهای مختلف از جمله اصفهان حضور پیدا کردند. همراه با وزیر میراث فرهنگی از تله کابین بازدید کردیم و وزیر راه حل‌های خوبی داد تا مسئله‌ای اداره کل میراث در خصوص تله‌کابین برطرف شود.

نورصالحی بیان کرد: ۳۰ بند را برای پیگیری در سفر رئیس جمهور پیشنهاد داده بودیم، چون هنوز مصوبات منتشر نشده نمی‌دانیم جه بخشی از خواسته‌های ما لحاظ شده، اما امیدواریم عمده خواسته‌ها که در رأس آن آب، فرونشست و آلودگی هواست به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته باشد.

وی تأکید کرد: باید سعی شود همه کسانی که در حوزه آب فعالیت می‌کنند، حول یک محور فعالیت و یک هدف و خواسته را دنبال کنند که قاعده آن حرکت حول محور مدیریت استان است. مردم اصفهان و فعالان حوزه آب و دغدغه مندان باید هماهنگی و هم افزایی با هم داشته باشند تا تفرق نقطه نظر سبب عدم استفاده از ظرفیت‌ها نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز