خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر اصفهان:

اگر روزی ستون عالی‌قاپو بریزد آبرویی برای دولت نمی‌ماند/ضرورت رفع مشکلات طرح بهشت آباد از سوی مسئولان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۳۲۰

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر اصفهان گفت: یک روز اگر ستون عالی‌قاپو فروریخت آبرویی برای دولت نمی‌ماند؛ بنابراین باید از اکنون به فکر مشکلات ناشی از خشکی زاینده‌رود که فرونشست یکی از آن‌ها است باشیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عباس حاج‌رسولی‌ها اظهار کرد: در روز مراسم معارفه شهردار اصفهان تاکید شد که اعتبارات شهرداری نباید از طریق تخلف و به نحوی گرفته شود که مردم رضایت ندارند.

وی افزود: هر پول زوری که از مردم گرفته شود حرام است و نباید این پول‌ها سر سفره شهرداری بیاید لذا از شهردار اصفهان درخواست می‌کنم در این خصوص مصمم بوده و به هیچ عنوان از مردم پول اضافه و خلاف گرفته نشود.

رئیس کمیسیون اقتصادی حقوقی و گردشگری شورای شهر اصفهان ادامه داد: فرایند بازدید برای صدور پروانه ساخت و ساز ۱۴ روز زمان می‌برد که این تأخیر حداقل ۴۰ میلیارد تومان به شهرداری خسارت وارد می‌کند و زیبنده شهر اصفهان نیست بنابراین باید اقدامات در زمینه شهرسازی هوشمند که بسیاری از آن در ادوار گذشته انجام شده بود از سرگرفته شود.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه افزایش عمر و فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی زیبنده اصفهان نیست، گفت: با توجه به اینکه بازسازی اتوبوس‌ها چندان توصیه نمی‌شود، امیدواریم شهرداری تمام تلاش خود را برای نوسازی این ناوگان انجام دهد.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر عمر ناوگان مترو نیز درحال افزایش است و از آنجایی که تا چند سال دیگر این ناوگان فرسوده می‌شود و توان خرید ناوگان جدید از خارج را نداریم، لازم است واحد تولیدی ساخت واگن در اصفهان راه‌اندازی شود. این مهم در سال‌های گذشته پیگیری شده و قرار بود دانش فنی از سوی چینی‌ها منتقل شود که نیاز به پیگیری دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مدیریت آب با رئیس جمهور بوده و شورای عالی آب با ریاست معاون اول او تشکیل می‌شود، افزود: طرح‌های آبرسانی نه تنها برای زندگی همه مردم استان اصفهان ضرورت دارد بلکه زندگی ساکنان فلات مرکزی را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ بنابراین شایسته است مشکلات طرح بهشت آباد از سوی دولت رفع شود زیرا شورا و شهرداری هیچ قدرت تصمیم‌گیری برای آن ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دولت قبل هیچ اقدامی برای احیای زاینده‌رود انجام نداد و نباید در دولت فعلی اتفاقات به شکلی باشد که بازهم چهار سال دیگر ببینیم هیچ کاری نشده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یک روز اگر ستون عالی‌قاپو فروریخت آبرویی برای دولت نمی‌ماند بنابراین باید از اکنون به فکر مشکلات ناشی از خشکی زاینده‌رود که فرونشست یکی از آن‌ها است باشیم؛ ما نیز در شورای شهر آمادگی برای تخصیص اعتبار در حفاظت از میراث تاریخی شهر را داریم اما بازهم تاکید می‌کنم که تصمیم‌گیری کلان در این خصوص با دولت است.

وی با اشاره به مشکلات بافت فرسوده در منطقه سه شهرداری، اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی به دلیل وجود یک خانه تاریخی در یک بافت، مقررات سختی برای ساخت و ساز در آن محدوده گذاشته که این امر خود باعث ایجاد بافت فرسوده می‌شود.

وی با بیان اینکه در اصفهان برعکس دیگر شهرهای کشور حاشیه نشینی اطراف یک خانه تاریخی ایجاد شده که در شأن این شهر نیست، ادامه داد: از وزیر گردشگری درخواست کرد که به اصفهان سفر کرده و برای حفاظت از آثار و بافت تاریخی اصفهان چاره‌اندیشی کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: وارونگی هوا، زندگی در اصفهان را سخت کرده و باعث بیماری‌های گوناگون می‌شود؛ بنابراین باید برای برون‌رفت از معضلات آن در فصل پاییز اقدامات لازم انجام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز