خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس:

شهردار با انتصابات سلیقه‌ای و غیر تخصصی از بیرون شهرداری ، سیستم را تضعیف نکند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۷۱۷

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: من احساس می‌کنم انتصاباتی که امروزه صورت می‌گیرد دقیقاً براساس سلیقه و بدون در نظر گرفتن شاخص‌ها صورت می گیرد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، اسماعیل بواشه در نطق پیش از دستور خود در چهل و یکمین جلسه رسمی این شورا اظهار کرد: در پانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس قبلا موضوعاتی را در رابطه با انتصاباتی که در شهرداری اتفاق می‌افتد مطرح و پرسش کردم این انتصابات بر چه اساسی است. من پیش‌بینی داشتم این انتصابات سبب بروز مشکلات در آینده خواهد شد که هم اکنون این مسئله نمود یافته است.

وی ادامه داد: انتصابات اخیر من را یاد شهرداری در دوره گذشته می‌اندازد، ما در آن زمان تاکید کردیم که انتصاب باید بر اساس تعیین شاخص‌ها و شایسته سالاری باشد که شهردار فعلی نیز در زمان ارائه برنامه از تشکیل کمیته انتصابات و کانون ارزیابی تخصصی و شایستگی‌ خبر داد اما به این مسئله پایبند نبوده است.

نائب رئیس شورای شهر بندرعباس با اشاره به اینکه در چندین جلسه تذکراتی در این زمینه به شهردار داده شد اما وی توجهی نکرد گفت: من احساس می‌کنم انتصاباتی که امروزه صورت می‌گیرد دقیقاً براساس سلیقه و بدون در نظر گرفتن شاخص‌ها صورت می گیرد.

بواشه عنوان کرد: قبلا بارها گفتم و امروز نیز اعلام می‌کنم حتماً از نیروهای رسمی و متخصص درون شهرداری استفاده شود مگر در پست‌های خاصی که واقعاً نیرو درون سازمانی وجود نداشته باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: جای تأسف دارد کسانی که روزی به اینگونه انتصابات معترض بودند روزه سکوت گرفتند ما نماینده مردم هستیم و از مردم رای‌گرفتیم و وظیفه ما است که تذکر دهیم و این موضوعات را مطرح کنیم.

وی ادامه داد: انتصابات حق مسلم شهردار است، و ما هیچ دخالتی در انتصابات نخواهیم کرد، و تاکنون نیز دخالتی نکردیم ، اما اگر ببینیم که خطایی یا اشتباهی در این زمینه رخ دهد و شهرداری دچار مشکل ‌شود، حتماً باید تذکر لازم را بدهیم تا شهردار به خود بیاید و رویه غلط را اصلاح کند.

بواشه اظهار کرد: انتصاب بدون هیچ‌گونه پشتوانه علمی و توانمندی ، تخصص و تجربه اجرایی قطعاً شهرداری را در آینده دچار مشکل خواهد کرد و هزینه اداره شهر دوبرابر خواهد شد. قطعاً درآمدزایی برای شهرداری کاهش پیدا می‌کند و اینها همه آسیبی است که در آینده به مردم شهر بندرعباس می‌رسد و باعث عدم خدمات مطلوب به شهروندان خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی و متعلق به تمام مردم است یک شرکت خصوصی و جایگاه خاص و اداره کل نیست، متعلق به ۶۰۰ هزار نفر جمعیت شهر بندرعباس است و ما اجازه نداریم بدون برنامه و سلیقه‌ای عمل کنیم و این جای بسی تأسف است که شهر اینگونه اداره می شود.

وی ادامه داد: امروز اعلام می‌کنم هیچ عزم و اراده‌ای در شهردار بندرعباس جهت پیشرفت و توسعه شهر نمی بینم، من امروز به مردم شهر بندرعباس اعلام می‌کنم اشتباه کردم که به ایشان رای دادم ولی تا جایی که بتوانم کار می‌کنم و اگر نتوانستم استعفا می‌دهم و به همه شهروندان مسائل و موضوعاتی که در حال اتفاق افتادن است خواهم گفت.

بواشه با تاکید بر اینکه شهردار رویه اشتباه خود را به خاطر مردم تغییر دهد، گفت: شهردار باید به سمتی برود که رویه فعلی را اصلاح و از نیروهای توانمند متخصص و دست پاک درون سازمانی که تعدادشان کم نیست استفاده کرده و دست از این انتصابات خارج از بدنه شهرداری بردارد.

بواشه در پایان خاطرنشان کرد: از شهردار می خواهیم به شعارهایش پایبند باشد و اگر در جایی اشتباه کرد بگوید اشتباه کردم.اما این‌ شرایط زیبنده نیست که چندین انتصاب صورت گیرد و بعد از پنج الی هشت ماه تغییر مجدد صورت گیرد اینگونه تصمیمات نشانه ناتوانی شهردار و ضعف مدیریتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز