خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت:

پروژه‌های شهری حاشیه تالاب عینک تا دو هفته دیگر آماده شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۷۰۴

شهردار رشت مشخص کردن پیمانکار پروژه لایروبی تالاب و اجرای هر چه سریعتر پروژه‌های خرد را توسط سازمان عمران و معاونت بازآفرینی خواستار شد و گفت: پروژه‌های شهرسازی حاشیه تالاب حداکثر تا دو هفته دیگر باید آماده شود زیرا دیگر زمانی برای جذب اعتبارات باقی نمانده است.

به گزارش ایلنا از رشت، سید امیر حسین علوی شهردار رشت در جلسه نحوه ساماندهی و اجرای پروژه‌های مدیریت تالاب عینک اجرای لایروبی تالاب عینک و آمادگی شهرداری برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای آن را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای پهنه رصدخانه تاکید شهرداری بر این است که یک پروژه کوتاه مدت شامل لایروبی و احداث خرده پروژه‌ها نظیر احداث پل چوبی و امثالهم که مطالعات آن از قبل توسط مشاور انجام گرفته تعریف و تهیه شود.

شهردار رشت مشخص کردن پیمانکار پروژه لایروبی تالاب و اجرای هر چه سریعتر پروژه‌های خرد را توسط سازمان عمران و معاونت بازآفرینی خواستار شد و تصریح کرد: پروژه‌های شهرسازی حاشیه تالاب حداکثر تا دو هفته دیگر باید آماده شود زیرا دیگر زمانی برای جذب اعتبارات باقی نمانده است.

علوی اظهار داشت: از سازمان سرمایه‌گذاری انتظار داریم با محوریت این سازمان تمامی بسته‌های سرمایه‌گذاری تالاب عینک آماده و کار پروژه تالاب هم آغاز شود.

شهردار رشت در پایان ضمن تاکید بر همکاری همه جانبه تمامی معاونت‌ها و مدیریتهای ذیل شهرداری با سازمان سرمایه‌گذاری اذعان کرد: در کنار اجرای عملیات لایروبی انتظار داریم تا سازمان عمران و بازآفرینی شهری برای شهرداری معادل چهار تا پنج میلیارد تومان پروژه کوتاه مدت عملیاتی را در پهنه تالاب عینک تعریف نماید.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: باید مشخص شود که چرا اقدامات لازم در حوزه تالاب عینک تاکنون اجرایی نشده تا با رفع آنان بتوانیم سرعت انجام پروژه‌ها را افزایش دهیم.

مجید عزیزی ادامه داد: از متولیان امر در حوزه شهرداری رشت و سازمانهای ذیربط درخواست دارم تا ابتدا مشکلات پروژه‌های تالاب عینک را احصا نمایند تا پس از مشخص شدن موانع انجام کار، جلسات مشترکی را با ادارات و دستگاههای اجرایی برگزار کنیم.

وی برگزاری یک جلسه با استاندار گیلان را هم لازم و ضروری خواند و اضافه کرد: در راستای از میان برداشتن موانع و بروکراسی‌های اداری هم باید به خوبی از ظرفیت سه نماینده شهرستان رشت در مجلس استفاده کنیم تا در ادامه فعالیت‌ها با چالش جدیدی مواجه نشویم.

نایب رئیس شورا ضمن تاکید بر معرفی یک نماینده از سوی شورا برای شرکت در جلسات اجرای پروژه‌های خرد حاشیه تالاب و فرآیند لایروبی آن و ارائه گزارشات آن به شورای شهر گفت: شورای اسلامی شهر رشت با تمام توان و ظرفیت خود آماده همه نوع همکاری با شهرداری و رفع موانع است تا بدین سبب یک تحول اساسی در شهر رشت ایجاد شود.

عزیزی اجرای پروژه‌هایی مانند لایروبی تالاب و پروژه‌های خرد در حاشیه آن را از جمله اقداماتی که آثار خوبی بر روحیه شهروندان خواهد داشت دانست و یادآور شد: شهرداری رشت توانمندیهای لازم در حوزه مدیریتی را دارد اما باید انسجام و هماهنگی لازم بین معاونتهای مختلف شهرداری هم در همین راستا به وجود بیاید که تحقق آن را از شهردار رشت خواستاریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز