خبرگزاری کار ایران

اقدام ویژه برای رفع فاضلاب در سطح منطقه هفت شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۱۴۸

نائب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و ناظر شورا در منطقه هفت گفت: مشکل فاضلاب در سطح منطقه هفت بسیار زیاد است و باید به صورت ویژه در خصوص رفع این معضل اقدام شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه هفت، جلسه مشترک با اداره آبفا شهرستان شیراز در خصوص رفع معضل فاضلاب در سطح منطقه هفت برگزار شد.

تذروی گفت: مشکلات فاضلاب در سطح منطقه هفت بسیار زیاد است و در بسیاری از محلات به دلیل بالا بودن سطح آب های سطحی و دفع نشدن فاضلاب باعث بروز مشکلات بهداشتی و وجود نی زارها و فراهم زیست قورباغه و جاری شدن فاضلاب در کوچه ها و وجود حیوانات موزی مثل موش و مگس در این محلات شده است و باید برای رفع این مشکلات به صورت ویژه نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی ادامه داد: شرکت آبفا شهرستان شیراز برای اجرای فاضلاب در این منطقه اعلام می کند که بودجه کافی ندارد اما باید برای تخصیص بودجه و اجرای فاضلاب این منطقه به صورت خاص از دولت، نمایندگان مجلس، استانداری و هر ارگانی که برای رفع این مشکل می توانند کمک کنند تا بودجه اختصاص یابد پیگیری کند.

تذوری ادامه داد: شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری شیراز این آمادگی را دارد تا همکاری لازم جهت رفع این مشکل با اداره آبفا داشته باشد و اعلام آمادگی خواهیم کرد برای ساخت تصفیه خانه فاضلاب با اداره آبفا همکاری داشته باشیم و شهرداری نیز بتواند برای آبیاری فضای سبز از پساب این تصفیه خانه استفاده کند.

شهردار منطقه هفت نیز گفت: بودجه شهرداری شیراز بودجه مردمی است و بر اساس همکاری و مشارکت شهروندان اختصاص می یابد در سال ۱۴۰۰ بودجه منطقه هفت ۱۵۹ میلیارد تومان بود و در سال ۱۴۰۱ به ۳۷۹ میلیارد تومان افزایش یافته است که ۸۰ میلیارد تومان از این بودجه جهت تکمیل پروژه بزرگراه سردار استواری اختصاص خواهد یافت.

اکبری با بیان این مطلب که امیدواریم بودجه پیش بینی شده در سال ۱۴۰۱ با همکاری و مشارکت شهروندان محقق گردد، ادامه داد: برای تحقق یافتن بودجه پیش بینی شده نیاز به مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض و... است که به یاری پروردگار در صورت تحقق این بودجه سالی پرکار در جهت تکمیل پروژه های در حال اجرا و همچنین  شروع عملیات پروژه های جدید و مورد نیاز منطقه خواهیم داشت.

وی گفت: در سال های گذشته روستاهایی به منطقه هفت الحاق شده است که بدون هیچ ضابطه ای و رعایت کردن ضوابط شهری ساخته شده است و در بیشتر این محلات به دلیل بالا بودن سطح آب مشکلاتی نیز در جذب فاضلاب در زمین ایجاد کرده است و و به دلیل بالا بودن سطح آب حفر چاه جذبی نیز پاسخگوی مشکل فاضلاب در این منطقه نمی باشد و امیدواریم با تمهیدات اداره آبفا شیراز و مسئولان ذیربط بتوانیم این مشکل را مرتفع کنیم.

بهروزی مدیر عامل آبفا شهرستان شیراز نیز گفت: اداره آبفا شهرستان شیراز اقدامات بسیار زیادی در سطح منطقه هفت شهرداری شیراز در خصوص مشکل آب آشامیدنی انجام داده است و با احداث چند حلقه چاه و اجرای خط ۴۰۰ و ۶۰۰ و احداث مخزن در ارتفاعات در سال گذشته در این منطقه کمترین مشکل آب داشتیم.

وی ادامه داد: در خصوص اجرای فاضلاب نیز در این منطقه با کارشناسی های انجام گرفته در خصوص اجرای فاضلاب در محله احمدآباد قسمتی انجام شد و قسمتی نیز در حال اجرا است.

بهروزی تصریح کرد: در حال حاضر هزینه اجرای فاضلاب بسیار زیاد است و در سال ۱۴۰۱ بودجه فاضلاب شیراز در لایحه بودجه ۳۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است که تنها در منطقه هفت ۱۰ هزار متر مکعب تصفیه خانه نیاز دارد و این مقدار حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت و ۱۲۴ کیلومتر نیز شبکه فاضلاب باید اجرا گردد که برای اجرای شبکه خط لوله ۲۵۰ ، برای اجرای هر متر بیش از ۲ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در منطقه هفت در حدود ۲۰ هزار خانوار زندگی می کنند و حق انشعاب که از هر خانوار  نیز دریافت گردد باز هم توان اجرای آن نخواهیم داشت اما با وجود این مشکلات تلاش کردیم بخشی از شبکه فاضلاب در این محدوده احداث شد.

بهروزی گفت: در خصوص اجرای فاضلاب در محله احمدآباد صغاد نیز بررسی های لازم انجام خواهیم داد تا محدوده ای که نیاز به اجرای شبکه و خط انتقال ندارد اجرای فاضلاب آن انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز