خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

فعالیت ۱۹۵ تشکل کارگری و کارفرمایی در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۵۳۷

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی از تشکیل و فعالیت ۱۹۵ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان خبر داد.

علی دهقانی در گفت و گو با ایلنا، با اشاره به غچفعالیت ۱۹۵ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان گفت: این مهم در راستای تحقق اهداف عالیه اداره کل تعاون، کار ‌رفاه اجتماعی استان و برنامه محوری توسعه و توانمندسازی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی صورت پذیرفته است .

دهقانی خاطرنشان کرد: یکی از مبادی توانمند سازی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در استان ارایه آموزش ها و اجرای کارگاه های آموزشی بوده است .

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ادامه داد: ۲۰۰ نفر ساعت آموزش در سال ۱۴۰۰ به اعضای هیات مدیره تشکل‌های کارگری و کارفرمایی از برنامه های موفق این اداره کل به شمار می‌رود.

علی دهقانی همچنین افزود: روند افزایش تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان از ۱۷۰ تشکل در سال ۹۹ به ۱۹۵ تشکل در سال ۱۴۰۰ موید رویکرد توسعه موثر کمی تشکل گرایی در جامعه کارگری و کارفرمایی استان است.

وی تصریح کرد: تا کنون در این استان  ۴۳ مورد نمایندگی کارگران ،۲۴ شورای اسلامی کار ، ۳۴ انجمن صنفی کارگری، ۱۵ کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی شهرستانی ،۷۴ انجمن صنفی کارفرمایی و ۵ تشکل عالی کارگری و کارفرمایی استان تشکیل و در حال فعالیت هستند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با بیان اینکه مشارکت موثر تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در نهادهای سه جانبه تصمیم سازی مشترک ارزنده و چشمگیر بوده است، یادآور شد: از جمله می توان مراجع حل اختلاف کارگری و کارفرمایی، کمیته بحران ،کمیته فصل یازدهم قانون کار، کمیته بهبود فضای کسب و کار، کمیته تعیین صلاحیت شرکت‌های خدماتی و ایمنی، کمیته تجدید نظر مشاغل سخت و‌ زیان آور و هیات تشخیص ماده ۲۲قانون شوراهای اسلامی کار نام برد که از جلوه های بارز توانمند سازی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی این استان به شمار می‌رود.

 دهقانی در پایان افزود: همچنین در شرایط فعلی جامعه نیز رویکرد بدیع نقش آفرینی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در پیشگیری از بحران ها نمونه ویژه ای از موضوع نقش آفرینی موثر تشکل‌های کارگری و کارفرمایی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز