خبرگزاری کار ایران

تا پایان سال جاری؛

180 میز خدمت مسئولان قضایی قزوین اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۲۹۹

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در راستای اجرای برنامه‌های اولویت دار قوه قضاییه، تا پایان سال جاری 180 برنامه میز خدمت مسئولان قضایی استان در تمامی حوزه‌های قضایی با شعار "در خدمت مردم باشیم" برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش ایلنا، علی شعبانی در این خصوص گفت: ارتباط مسئولان قضایی با مردم یکی از اولویت‌های 15 گانه قوه قضاییه در سال جاری است و با توجه به تاکید ریاست قوه قضاییه مبنی بر حضور مسئولان قضایی در مساجد و تکریم ارباب رجوع و حل و فصل مشکلات حقوقی و قضایی هموطنان، همانند گذشته برنامه دیدارهای مردمی مسئولان قضایی استان قزوین در مساجد، بر اساس برنامه زمان بندی و به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: اگر حضور مسئولان قضایی در مساجد و ملاقات بی واسطه با مردم و شنیدن مشکلات و پیگیری مسائل مطروحه از سوی آن‌ها تبدیل به رویه واحد شود، قطعاً می‌توان بسیاری از موارد را به صورت ویژه پیگیری کرده و گره گشای مشکلات مردم بود.

وی بیان کرد: در چند سال گذشته برنامه دیدارهای مردمی مسئولان قضایی استان قزوین در مساجد انجام می‌شد، که به این موضوع در سال جاری توجه ویژه خواهیم داشت و بر اساس مکاتبات انجام شده، تمامی مسئولان قضایی استان برنامه زمان بندی خود جهت حضور در مساجد را تا پایان سال به دادگستری کل استان ارائه داده‌اند.

مقام ارشد قضایی استان قزوین تصریح کرد: بر اساس تجارب گذشته، بخشی از مسائل و مشکلات مطروحه از سوی مردم در دیدارهای مردمی مربوط به دستگاه‌های اجرایی است و قطعاً دستگاه قضایی این موارد را نیز پیگیری خواهد کرد، اما با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده مشکلات عمومی مردم قبل از برگزاری میز خدمت احصاء خواهد شد، تا مسئولان دستگاه‌های مربوطه نیز جهت پاسخگویی به مردم در محل برگزاری این میز خدمت حضور یابند.

وی افزود: سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها یکی از سیاست‌های کلان قوه قضاییه است و دستگاه قضایی استان نیز این موضوع را با جدیت در دستور کار قرار داده و بخش مهمی از این سیاست در بازدید قضات از زندان‌ها و با اعمال ارفاقات قانونی از جمله اعطاء مرخصی، مرخصی پایان حبس، آزادی مشروط محقق شده و زمینه آزادی زندانیان فراهم می‌شود.  

رئیس کل دادگستری استان قزوین در خصوص برنامه دیدار قضات با مددجویان زندان‌های استان نیز گفت: برنامه حضور قضات در زندان و استماع مسائل حقوقی و قضایی مددجویان به صورت مستمر و نوبه‌ای در حال انجام است و بر اساس تقویم زمان‌بندی انجام شده، در شش ماهه نخست سال جاری 14 برنامه حضور قضات در زندان برنامه ریزی و پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز