خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان:

اقدامات تحولی در زندان‌های قزوین با جدیت پیگیری شود

کد خبر : ۱۱۹۶۶۷۲

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: قوه قضاییه در مسیر تحول قرار دارد و سازمان زندان‌ها نیز باید بر اساس سند تحول قضایی اقدامات تحولی را با جدیت دنبال کند، به طوری که تحولات ایجاد شده موجب کاهش مسائل و مشکلات شود.

به گزارش ایلنا، علی شعبانی در نشست  مشترک با رئیس و معاونین اداره کل زندان‌های استان، ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت امیرالمومنین علی (ع) گفت اقدامات و تلاش‌های قابل تقدیر در مجموعه زندان‌های استان در حال انجام است و بر اساس آمارها و اقدامات صورت گرفته، شاهد تغییرات و تحولات قابل توجهی از حیث مسائل تربیتی، اصلاحی، توانمندسازی و سایر موارد در زندان‌های استان هستیم و قطعاً این اقدامات انسان‌ساز باید تداوم داشته و ارتقاء یابد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: سازمان زندان‌ها بخش مهمی از دستگاه قضایی است و با توجه به ارتباط مستقیم با دادگستری‌ها، لازم است برنامه‌ریزی مشترک و مستمر برای اقدامات کارساز و تاثیرگذار باید در اولویت قرار گیرد و مجدانه پیگیری شود.

وی بیان کرد: اصلاح فرد مجرم باید مهمترین هدف سازمان زندان‌ها باشد و به همین خاطر هرچقدر تعامل و همکاری مراجع قضایی و مجموعه زندان‌ها بیشتر شود، بی تردید مسائل و مشکلات کمتر خواهد شد و قطعاً اهداف موردنظر نیز محقق می‌شود و این نشست‌های تعاملی باید به صورت زمانبندی برگزار شود.

مقام ارشد قضایی استان قزوین یادآور شد: بازدید همکاران قضایی از زندان و استماع مشکلات مددجویان به صورت دوره‌ای، سرزده و بر اساس برنامه زمانبندی در حال انجام است و بسیاری از مشکلات مددجویان در همین دیدارهای چهره به چهره قابل رفع است و این موضوع با جدیت در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

شعبانی خاطرنشان کرد: در تحقق دادرسی الکترونیک، ارتباط تصویری زندان با محاکم قضایی و ارتباط تصویری مددجویان با خانواده اقدامات خوبی شده و به این موضوع در سند تحول قضایی نیز اشاره شده است و باید بیش از پیش و به صورت گسترده مورد توجه قرار گیرد.

در این نشست مشترک ضمن مطرح شدن و بررسی برخی مسائل و مشکلات مجموعه زندان‌های استان صوص بعضی از آن‌ها تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز