خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

میانجیگران در کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا نقش دارند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۲۸۳

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: میانجیگری شیوه‌ای نوین برای حل و فصل اختلافات طرفین دعاوی است بنابراین باید از ظرفیت میانجی‌گران در حل مشکلات مردم و کاهش بار ترافیکی پرونده‌ها در دستگاه قضایی استفاده شود.

به گزارش ایلنا، علی شعبانی در آیین تحلیف نخستین دوره میانجی‌گران گفت: قانونگذار بر اساس صلاحدید مقرراتی در نظر گرفته که علاوه بر شوراهای حل اختلاف که رسالتی تحت عنوان صلح و سازش برعهده دارند، افرادی در قالب میانجی‌گر نیز گزینش و انتخاب شوند تا به امر صلح و سازش و کاهش بار ترافیکی پرونده های دعاوی به دستگاه قضا کمک کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه واسط قرارگرفتن میانجی‌گران مربوط به پرونده‌های کیفری است، تصریح کرد: متاسفانه تعداد پرونده‌های قضایی در قالب جرایم مختلف شکایاتی که افراد در قبال هم مطرح می‌کنند بسیار زیاد است و دستگاه قضا وقت رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها را ندارد. 

وی ادامه داد: فضیلت کار میانجی‌گران بسیار با ارزش است و بارها مشاهده شده که اختلاف پس از دادرسی و صدور رای عادلانه، پایان نیافته و دعاوی و شکایات طرفین مجددا مطرح می‌شود؛ اینگونه مسائل و پرونده‌ها باعث هدررفت وقت قاضی و بیت المال خواهد بود که میانجی‌گران می‌توانند با درایت خود به مشکلاتی از این قبیل خاتمه دهند.

مقام ارشد قضایی استان قزوین اظهار کرد: زمانی که دعاوی با صلح و سازش خاتمه می‌یابد، تبعات بعدی آن کمتر است و امیدواریم با هم افزایی میانجی‌گران پرونده‌های قضایی دارای خروجی مطلوب باشند و نهاد میانجی‌گران توسعه یابد تا جامعه از خیر و برکت آن بهره‌مند شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز