خبرگزاری کار ایران

قدرتی مطرح کرد:

450 زندانی در قزوین مشمول عفو قرار می‌گیرند/150 پست قضایی خالی است

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۴۲۶

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: تا پایان سال حدود ۴۵۰ زندانی دیگر نیز مشمول عفو قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی در نشست قضات و کارکنان دستگاه قضایی که با حضور با وزیر دادگستری برگزار شد، اظهارکرد: فعالیت دستگاه قضایی بر مبنای محور عدالت محوری است و با وجود تمام کمبودهایی که داریم مردم انتظار برقراری عدالت دارند که رفتار ما با مردم باید توام با احترام و تکرمی باشد.

وی با اشاره به دایر شدن 6 شعبه دادگستری در استان قزوین و به دلیل اهمیت شهرستان البرز دو دادگستری در این شهرستان راه‌اندازی شده، افزود: با وجود ۱۱ بخش و ۱۹۱ شعبه فعال و راه‌اندازی ۱۹۷ شعبه فعال شورای حل اختلاف به پرونده‌های قضایی مردم رسیدگی شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: برای جلب رضایت مردم در حال حاضر، حدود ۷۷ درصد ابلاغ‌ها در دادگستری الکترونیکی شده که در تسریع به رسیدگی پرونده‌ها موثر بوده و در حفظ کرامت مردم گام مطلوبی بوده است.

قدرتی به یک هزار و 562 پست مصوب در چارت سازمانی و اداری اضافه کرد: ازاین تعداد، 662 پست متصدی دارد و ۸۹۹ پست هم بلاتصدی است.

وی اضافه کرد: همچنین ۳۴۶ پست قضایی در استان قزوین وجود دارد که ۱۹۶ پست دارای تصدی و ۱۵۰ پست قضایی خالی است.

این مسئول قضایی خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد پرونده‌های وارده بالغ بر۲۴۰ هزار و ۴۷۳ فقره بود که ۲۳۳ هزار مورد مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: امسال با ۱۰ درصد افزایش تعداد پرونده های وارد شده در محاکم قضایی استان قزوین به ۲۶۴ هزار پرونده رسید که ۲۵۷ هزار فقره آن رسیدگی شده و 3 هزار مورد از سال قبل مانده که باید رسیدگی شود.

قدرتی متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها درکشور را ۱۳۸ روز دانست و افزود: در استان توانستیه‌ام متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها را به ۸۷ روز کاهش دهیم.

450 زندانی در قزوین مشمول عفو قرار می‌گیرند/150 پست قضایی خالی است

وی ادامه داد: بیشتر مدیران استان قزوین سالم و پاکدست هستند اما زمانی که مدیری از مسیر قانون خارج شود وبه مردم ظلمی شود و یا بیت‌المال تضییع شود ورود یافته و با حفظ شدن مدیر د رمزان تخلف برخورد قانونی می‌شود.

این مسئول قضایی بیان کرد: حدود ۱۳ درصد آراء صادر شده در دادگاه تجدید نظر نقض شده و به طور میانگین از هر ۱۰۰۰ فقره پرونده، تعداد ۱۳۰ مورد نقض شده که نشان می دهد آرا صادر شده متقن است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: در مدت ۱۶ ماه حدود ۴۵۰ زندانی آزاد شده و با عفو گسترده‌ای که داریم امیدواریم بتوانیم حدود ۱۰۰۰ زندانی را ازحبس آزاد کنیم.

قدرتی اذعان کرد: در حال حاضر حدود سه هزار و 600 زندانی داریم که ۵۵۰ نفر آنها آزاد خواهند شد و تا پایان سال حدود ۴۵۰ زندانی دیگر نیز مشمول عفو قرار میگیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز