خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان:

مقابله با ریزگردها هم افزایی استان‌های همجوار و اقدامی ملی را می طلبد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۶۶۴

استاندار همدان با اشاره به اینکه منشا اصلی ریزگردها در کشور سرزمین‌های همسایه است، گفت: مقابله با پدیده آلودگی ناشی از ریزگردها و گرد و غبار هم‌افزایی استان‌های همجوار و اقدامی ملی را می‌طلبد.

به گزارش ایلنا از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد روز دوشنبه در جلسه کارگروه آلودگی هوای استان همدان، افزود: برهمین اساس ضروری است که دستگاه‌های اجرایی به عنوان یک مسئولیت خطیر  اجتماعی در زمینه محیط زیست حضور و مشارکتی فعال داشته باشند. 

وی ضمن تبریک هفته محیط‌زیست و گرامیداشت یاد شهدای این حوزه، اظهار داشت: ریزگردها باعث بروز تغییر و تحولاتی در نوع آب و هوای کشور شده که در این راستا باید به صورت علمی و اجرایی چاره‌اندیشی شود. 

استاندار همدان با بیان اینکه رفع مشکل ریزگردها نیازمند سازوکاری دیپلماتیک در سطح ملی و بین‌المللی است، تصریح کرد: در داخل کشور برای حل مشکل ریزگردها، باید بین استان‌های غرب کشور که از این موضوع رنج می‌برند، یک هم‌صدایی و هم‌افزایی ایجاد شود.

وی تاکید کرد: بروز پدیده گرد و غبار و ریزگردها علاوه بر آلودگی هوا و مشکلات انسانی، مخاطرات گیاهی را نیز به وجود خواهد آورد.

نماینده عالی دولت در استان همدان با بیان اینکه هر وقت یک اقدام امنیتی علیه کشور انجام می‌شود واکنش مقتضی و مناسب صورت می‌گیرد، اظهار داشت: در حوزه محیط زیست و ریزگردها نیز باید اقدامی اساسی و دیپلماسی جدی انجام شود چراکه موضوعی با ضریب اهمیت بسیار بالاست.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه برای حفظ وضعیت موجود و احیا شرایط متاثر از آلودگی ریزگردها تعامل تمامی دستگاه‌های اجرایی ضروری است، گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی مربوطه با ایجاد پوشش گیاهی متناسب با مناطق استانی و آب‌و هوایی می‌توانند به کاهش آسیب‌های ناشی از آلودگی ریزگردها کمک‌ کنند. 

استاندار همدان با بیان اینکه کاشت درخت‌ و گیاهان کم‌آب‌بَرِ سازگار با مناطق شور، لم‌ یزرع و بایر نیز نقش موثری در کاهش آسیب‌ها و آلودگی ریزگردها دارد، تصریح کرد: بخش تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی باید در راستای اقدام برای کاهش آسیب‌های آلودگی ریزگردها بیش از پیش فعال شود. 

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت‌ مجموعه‌های علمی، تحقیقاتی و دانش‌بنیان در راستای مقابله با آلودگی ریزگردها باید استفاده بهینه شود، گفت: دستگاه‌های متولی راه درست نگهداری و بهره‌برداری و مراقبت از محیط زیست را باید به طور گسترده ارائه و آموزش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز