خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

بیماری تب کریمه کنگو در کمین شهروندان/ گوشت را از مراکز مجاز دامپزشکی خریداری کنید

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۳۰۲

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: شهروندان گوشت مورد نیاز خود را از واحدهای تحت‌نظر دامپزشکی و مراکز مجاز عرضه خریداری کنند.

سید امید خلیل زاده در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به شیوع  بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه‌کنگو هشدار داد و اظهار کرد: تب کریمه کنگو یا  CCHF بیماری مشترک بین انسان و دام است که موجب بروز تب حاد و خونریزی می‌شود که از طریق گزش کنه یا تماس با خون، ترشحات، لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود و خطر مرگ را به دنبال دارد از این رو با نزدیک شدن به فصل گرما احتمال بروز این بیماری است.

وی اضافه کرد: لازم است دامداران، کارگران دامداری‌ها، ذبح‌کنندگان و سلاخان، کارگران کشتارگاه‌ها و همه افراد مرتبط با دام، بیشتر از دیگر افراد، نکات بهداشتی را رعایت کنند.

خلیل زاده با اشاره به  اقدامات اکیپ‌های رصد و پایش در مناطق مختلف استان  نسبت به احتماع شیوع این بیماری، بیان کرد: اقداماتی که در سطح دامداری‌ها و کشتارگاه‌های استان صورت گرفته است در این امر تاثیر قابل توجهی داشته است؛ البته این باعث نمی‌شود که مردم هشدارها را جدی نگیرند و این‌طور برداشت کنند که احتمال خطر کاملاً رفع شده است.

وی با بیان اینکه ویروس دامی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در گوشت و آلایش خوراکی جگر بعد از ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه سانتیگراد غیرفعال می‌شود، افزود: قراردادن گوشت در سردخانه یکی از مهم‌ترین روش‌های پیشگیری است و همچنین رعایت اصول بهداشتی و استفاده از تجهیزات حفاظت فردی (PPE) توسط کارکنان زنجیره کشتار، انتقال و عرضه‌کنندگان گوشت الزامی است؛ با این کار pH گوشت پایین آمده و ویروس این بیماری به دلیل حساس بودن به pH اسیدی از بین می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز