خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی؛

دولت درصدد اصلاح و ترمیم شیوه معیوب پرداخت یارانه‌ها است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۹۴۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌ شرقی با تاکید بر ضرورت تبیین سیاست‌های دولت در زمینه مردمی‌سازی یارانه‌ها، گفت: دولت درصدد اصلاح و ترمیم شیوه معیوب پرداخت یارانه ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، اکبر فتحی در نشست شورای معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی برای سال جاری دولت را مکلف به حذف ارز ترجیحی و آزادسازی نرخ ارز کرده است، افزود: بر این اساس پیش‌بینی می شود تا دو ماه آینده هیچ ارزی با نرخ ترجیحی واگذار نشود.

وی اصلاح و هدفمند کردن نظام پرداخت یارانه‌ها را ضرورت فوری برای کشور دانست و اظهار داشت: باید اذعان کرد که نظام معیوب و نادرست پرداخت یارانه ها به خصوص در حوزه کشاورزی، نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی کمر مملکت را شکسته است.

فتحی تشریح کرد: هر دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی با ارز نیمایی ۲۰ هزار تومان فاصله قیمتی دارد و این یعنی پارسال دولت برای نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت کرده است که سرانه آن مبلغی بیش از ۳ میلیون تومان برای هر ایرانی است، اما آیا احساس می‌شود که هر ایرانی در سال گذشته بیش از ۳ میلیون تومان یارانه نهاده‌های دامی دریافت کرده است؟

وی با بیان اینکه بحث حذف یارانه‌ها به هیچ وجه مطرح نیست و تنها نحوه پرداخت آن تغییر کرده است، ادامه داد: از این پس یارانه ها به خود مصرف‌کننده پرداخت خواهد شد تا از سوء استفاده‌های احتمالی جلوگیری و از عواید ناشی از آن نیز برای بهبود و ارتقای بهره‌وری تولید استفاده شود.

فتحی به لزوم تضارب آرا جهت رسیدن به یک رهیافت مناسب در این رابطه اشاره و اضافه کرد: تمامی سلایق و جناح‌ها باید در ساختن ایرانی آباد با هم متحد باشند، چراکه همه معتقدند این نحوه پرداخت یارانه‌ها اقتصاد کشور را با مشکل مواجه کرده است و اگر خواص جامعه، آحاد مردم را نسبت به ضرورت و مزایای اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها تفهیم و آگاه‌سازی کنند، این طرح به‌ آسانی قابل اجرا خواهد بود.

وی بر لزوم استفاده هرچه بیشتر و بهتر از تکنولوژی‌های روز از جمله نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای در موضوعات مختلف کشاورزی تاکید کرد و ارائه گزارش کار واحدهای مختلف در این زمینه را خواستار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز