خبرگزاری کار ایران

از سوی محیط‌زیست استان اردبیل:

دلیل تلفات گونه مهاجم ماهی کاراس در تالاب نئور اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۹۶۹

اداره کل محیط زیست استان اردبیل در اطلاعیه ای دلیل تلفات گونه مهاجم ماهی کاراس در تالاب نئور را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در خصوص تلفات گونه مهاجم ماهی کاراس در تالاب نئور اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در متن این اطلاعیه آمده است: با توجه به یخبندان شدید و طولانی مدت تالاب نئور در زمستان که از نیمه دوم آبان ماه تا اواخر فروردین ماه به طول انجامیده و همچنین یخ بستن سطح تالاب به ضخامت حدود 60 سانتی متر و ایجاد شرایط بی‌اکسیژنی در زیر لایه یخ، جمعیتی از ماهیان کاراس موجود در تالاب به علت عدم وجود اکسیژن در زمستان در زیر لایه یخ، تلف و لاشه این ماهیان همزمان با شکستن لایه‌های یخ دریاچه در اوایل بهار در سطح آب نمایان و در اثر وزش باد در کناره ها و حاشیه تالاب دپو می شود. 

ضمن تشکر و قدردانی از دغدغه و نگرانی علاقمندان و دوستداران محیط زیست نسبت به تغییرات دریاچه حفاظت شده نئور به اطلاع عموم همشهریان عزیز می‌رساند گونه تلف شده از نوع کاراس و از خانواده کپور ماهیان می‌باشد که جزو گونه‌های غیربومی و مهاجم تالاب نئور محسوب می‌شود و طبق طرح احیاء و نقشه راه نئور در طول فصول مختلف به صورت فیزیکی نیز صید و حذف می شود. 

لذا وضعیت موجود در تالاب نئور همه ساله در این اکوسیستم مشاهده می‌شود که ناشی از تغییرات فیزیکی دریاچه بوده و هیچ گونه عامل دیگری از قبیل آلودگی و مسمومیت آبزیان در پیدایش این وضعیت دخیل نمی‌باشد.

 ضمنا پاکسازی دریاچه نئور از آثار و بقایای لاشه ماهیان تلف شده و کپور ماهیان مهاجم تالاب به منظور جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع و کاهش بار آلی دریاچه در دست اقدام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز