خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان:

عشایر اردبیل از کوچ زود هنگام خودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۹۲۰

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: برای بهره‌برداری اصولی و جلوگیری از تخریب مراتع ییلاقی عشایر استان از کوچ زودهنگام خودداری کنند.

به گزارش ایلنا، محمود قلی زاده با اعلام این خبر افزود: عشایر استان برای بهره‌برداری اصولی از مراتع و جلوگیری از تخریب آن از کوچ زودهنگام پرهیز کنند.

وی افزود: ورود دام به مراتع بدون پروانه مرتع‌داری و یا ورود دام بیشتر از تعداد تعیین شده در پروانه مرتع‌داری جرم محسوب شده و متخلفان به استناد تبصره ۲ ماده ۴۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، از طریق مراجع قضایی ذیربط تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل تشریح کرد: پروانه مرتع‌داری عشایر باید طبق مقررات برای سال جاری تمدید شده باشد و در هنگام استفاده از مراتع، پروانه مرتع‌داری و یا سند قرارداد اجرای طرح را به همراه داشته و در صورت لزوم به مأموران حفاظتی ارائه کنند.

قلی زاده تأکید کرد: شورای اسلامی روستاها و بهره‌برداران مراتع موظف هستند ورود دام‌های بدون مجوز به محدوده مراتع خود را به اداره منابع طبیعی تابعه اطلاع داده و یا با شماره تلفن 1504 و 139 مراتب را اطلاع دهند.

وی افزود: تاریخ ورود دام به مراتع ییلاقی استان، تاریخ درج شده در پروانه مرتعداری بوده و با متخلفین طبق قانون برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز