خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر مطرح کرد؛

حفظ بافت تاریخی پادگان ارتش مشهد پس از انتقال به خارج از شهر

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۲۲۴

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بافت تاریخی پادگان ارتش مشهد پس از انتقال به خارج از شهر نیز حفظ خواهد شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، موسی الرضا حاجی بگلو پیرامون انتقال پادگان لشکر ۷۷ اظهار کرد: در مدیریت شهری مشهد طی ۱۴ سال گذشته پیگیری‌هایی پیرامون انتقال پادگان لشکر ۷۷ خراسان به خارج از شهر صورت پذیرفته بود، ولی متاسفانه به سرانجام نرسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: پیگیری‌های صورت گرفته توسط شهردار مشهد در سه ماه اخیر و طرح این مسئله در سفر کاری رئیس قوه قضاییه به مشهد موجب صدور دستور ویژه‌ای توسط اژه‌ای شد؛ با همراهی امیر حیدری، فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر آذریان، فرمانده لشکر ۷۷ شمال شرق کشور با انتقال پادگان ارتش به خارج از شهر موافقت شد.

وی ادامه داد: در این راستا توافقی میان آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد و ارتش شکل گرفته و در کمیسیون ماده ۵ با تغییر کاربری موافقت شد تا انتقال پادگان انجام شود.

حاجی بگلو با بیان اینکه پس از موافقت کمیسیون ماده ۵، این توافق نامه به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال می‌شود، گفت: در صورت موافقت شورای عالی معماری و شهرسازی با توافق نامه، شاهد بازگشایی این مسیرها در حوزه شهری مشهد خواهیم بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: با انتقال پادگان به مساحت تقریبی۲۰۰ هکتار، سهولت دسترسی برای عموم مردم فراهم می‌آید؛ این در حالی است که بیشتر مراکز درمانی در ضلع شرقی شهر وجود دارد و استقرار پادگان دسترسی همشهریان را با سختی مواجه کرده بود.

حاجی بگلو گفت: بناست در این محیط ۲۰۰ هکتاری، فضای سبز و بافت تاریخی حفظ شده و در آینده نه چندان دور، پس از موافقت شورای عالی معماری و شهرسازی، شاهد اقدامات در این راستا باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز