خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

بهره برداری از ۲ پروژه بزرگ راه سازی در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۶۶۱

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۲ پروژه بزرگ بزرگراه بین المللی ارومیه – سرو و سه راهی محمد یار در نیمه نخست امسال به بهره برداری کامل می رسد.

حسن حمزه لو در گفت و گو با ایلنا، بیان کرد: بزرگراه بین‌المللی ارومیه - سرو، مسیر دسترسی به پایانه مرزی سرو است که روزانه حجم بالای تردد حمل‌ونقل ترانزیتی از این محور انجام می‌شود و برنامه‌ریزی شده در سه ماهه اول امسال این گذرگاه به بهره‌برداری کامل برسد.

حمزه لو تأمین زیرساخت‌های لازم برای بهره‌مندی از توانمندی‌های کشاورزی، معدن و صنعت استان، توسعه مبادلات اقتصادی کشورهای ایران و ترکیه، رونق صنعت گردشگری و کاهش سوانح جاده‌ای از مهم‌ترین مزایای توسعه بزرگراه بین‌المللی ارومیه- سرو عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه به زودی بهره‌برداری کامل از این جاده ترانزیتی محقق می‌شود، ادامه داد: همچنین جهت حذف نقاط پرحادثه و تسهیل در رفت و آمد روستاییان سه دستگاه دوربرگردان و یک دستگاه زیرگذر نیز در این مسیر احداث می‌شود.

حمزه‌لو ادامه داد: با توجه به اینکه یک چهارم پایانه‌های کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد، ضرورت توسعه و تأمین زیرساخت‌های لازم برای پایانه‌های مرزی به ویژه پایانه مرزی سرو در راستای توسعه پایدار و گسترش مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه، موضوع مهمی به شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: این بزرگراه به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ و ملی محسوب می‌شود و نقش این بزرگراه در ترانزیت خارجی و اتصال مرکز کشور از طریق آزادراه تهران - تبریز - بزرگراه شهید کلانتری به گمرک سرو موجب شده تا اتمام این پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: همچنین،تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، در نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این طرح از شهریور سال ۱۴۰۰ شروع شده و تا پایان نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد که با این روند به عنوان سریع‌ترین طرح راهسازی در سطح استان به شمار می‌رود.

حمزه لو با بیان اینکه برای اجرای این طرح تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن حدود ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، اظهار کرد: این طرح دارای ۲ دهانه پل ۱۸ متری و ۲۷۰۰ متر رمپ و لوپ است و قرارداد طرح ۱۸ ماهه بود که در برنامه داریم زودتر از موعد مقرر، این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی افزود: تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار یکی از محورهای مهم است که با افتتاح آن معضل ترافیکی در کریدور بزرگراهی غرب کشور حل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز