خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

بیش از ۵ هزار کارگر در آذربایجان غربی بیکار شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۲۸۱

دبیر شورای هماهنگی کار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از سال ۹۹تا کنون ۵۹۰۰ کارگر در استان اخراج و از مقرری بیمه بیکاری بهره برده اند، تصریح کرد: با افزایش بیش از ۵۷درصدی دستمزد کارگران در سال جاری برخی سوءاستفاده گران و کارفرمایان در سطح کشور و حتی در استان دست به تعدیل نیرو زده اند.

علی صحرا نورد در گفت و گو با ایلنا، با اشاره به اینکه طبق آمار ۳۸۶هزار کارگر در استان فعالیت دارند، اظهار کرد: از این تعداد کارگر ، ۲۲۰هزار نفر بیمه اجباری دارند، ۴۵هزار نفر کار گر ساختمانی دارای بیمه و ۸۶هزار کار گر واحد های تولیدی هستند.

دبیر شورای هماهنگی کار آذربایجان غربی با بیان  اینکه یک سوم جمعیت استان را خانواده های کارگری و حد اقل حقوق بگیر تشکیل داده است گفت: حذف دفترچه های درمان تامین اجتماعی منجر شده کارگران خدمات بیمه درمانی را رایگان دریافت نکنند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵درصد کارگران در استان را زنان تشکیل می دهند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۲هزار کارگر میدانی در ارومیه وجود دارد که نیازمند حمایت ها و سازماندهی های از جمله ساخت پایانه کارگری با داشتن امکانات بهداشتی و رفاهی همچون شهر های تبریز، همدان، اصفهان و مشهد هستند.

صحرانورد یاد اور شد: در حال حاضر ۳۵ شهرک صنعتی در استان فعالیت دارند که ۵۰درصد از واحدهای تولیدی مستقر در آنها تعطیل هستند.

دبیر شورای هماهنگی کار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از سال ۹۹تا کنون ۵۹۰۰ کارگر در استان اخراج و از مقرری بیمه بیکاری بهره برده اند، تصریح کرد: با افزایش بیش از ۵۷درصدی دستمزد کارگران در سال جاری برخی سوءاستفاده گران و کارفرمایان در سطح کشور و حتی در استان دست به تعدیل نیرو زده‌اند.

 به گفته صخرانورد، در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار بیکار در استان شناسایی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز