خبرگزاری کار ایران

فرماندار هشترود خواستار شد؛

لزوم بررسی علت افسردگی و خودکشی‌ در بین مردم شهرستان هشترود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۸۰۰

فرماندار هشترود در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان وخانواده خواستار علت یابی افسردگی وخودکشی ها در منطقه هشترود شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از هشترود، علیرضا توری در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده از شبکه بهداشت و درمان، و آموزش وپرورش ودیگر ادارات و مجموعه ها خواست که با، هم اندیشی و برگزاری جلسات مشترک علت خودکشی ها و افسردگی در منطقه هشترودرا مشخص کنند وجلوی این آسیب های اجتماعی را بگیرند.

توری اضافه کرد: با توجه به گزارش شبکه بهداشت و درمان منطقه این آمار  در برخی از نواحی هشترود بیشتر و در برخی از مناطق کمتر است، باید علت اینکه در محلی آمار افسردگی بیشتر است ولی در منطقه‌ای کمتر است متولیان امر علت یابی نمایند و مشخص کنند که  چکار باید بکنند که این افزایش آمارها را کاهش دهند. و این مسائل باید روشن و شفاف سازی شود و در مورد آنها برنامه ریزی اصولی انجام گیرد تا این آمارها که رو به افزایش است را کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: مسئولان مرتبط باید در مسئله افسردگی وخودکشی مطالعه کنند و برنامه ارائه نمایند که باید چه کارهایی انجام دهند تا جلوی این آسیب های اجتماعی گرفته شود.

وی تصریح کرد: نزدیک ۷هزار نفر در بافت فرسوده شهرستان هشترود  زندگی می کنند وساختمان هایی در برخی از نواحی شهرستان وجود دارد  است که نیاز به زلزله هم ندارد و هر آن احتمال ریزش این ساختمان ها وجود دارد و باید شهرداری، و اداره شهرسازی در این مورد  وارد شده و هرچه سریعتر اقدام کنند و با اجرای طرح تفضیلی در سطح شهرستان این مناطق را هم ساماندهی کنند. چون اکثر این ساختمان ها فرسوده است و ساماندهی این مناطق باید در اولویت ادارات متولی باشد.

فرماندار هشترود خاطر نشان کرد: اگر در این باره نیاز باشد با مسئولان استانی و کشوری هم گفتگو می کنیم تا با کمک و همکاری همدیگر این مناطق را هرچه سریعتر ساماندهی کنیم. چون واقعا بعضی از مناطق فرسوده هشترود باید اورژانسی رسیدگی شوند وساماندهی شوند.

نماینده دولت در هشترود بیان کرد: آموزش های لازم  در زمینه کاستن آسیب های اجتماعی می تواند نقش اساسی ایفا کند ودر این مورد اداراتی چون فرهنگ وارشاد اسلامی،ورزش وجوانان، اداره تبلیغات اسلامی و.دیگر ادارات می توانند با برنامه ریزی دقیق  وایجاد برنامه های شاد ومفرح وبرگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در این باره گامهای مثبت بردارند چون نشاط اجتماعی لازمه جامعه است ودر جهت کاهش این آسیب ها نقش قابل قبولی می تواند بازی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز