خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

باید به جای مردم با دستگاه‌ها برخورد کنیم/ عدم انجام وظیفه نهادها منجر به دشمن تراشی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۱۰۰

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: ما باید جای اینکه با مردم برخورد کنیم با دستگاه‌ها برخورد کنیم، لازم است دستگاه‌ها وظایف ذاتی خود را عمل کنند نباید اینطور باشد که ماه رمضان بیاید و تمام شود و تغییری را احساس نکنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد قاسمی در دومین جلسه پیشگیری و مقابله با هنجارشکنی و روزه خواری در ملاء عام در ماه مبارک رمضان که صبح امروز در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، گفت: ظاهرا خیلی از دستگاه‌ها حاضر نیستند وظیفه ذاتی خود را انجام دهند، با دستگاه‌ها اتمام حجت کرده‌ایم، برخی از آن‌ها بین خود هم ناهماهنگی دارند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادامه داد: موضوعات اجتماعی چند وجهی است و باید تمام دستگاه‌ها ورود کنند تا تاثیرگذار باشند.

وی بیان کرد: طرحی که برای مبارزه با روزه خواری در ملاء عام تهیه شده ماموریت محور است و وظایف هر دستگاه احصاء شده اما شاهد این هستیم که به راحتی از کنار وظایف خود رد می‌شوند و در نهایت همه از دستگاه قضا انتظار برخورد دارند، این در حالی است که برخورد قهری باید در پاین راه قرار داشته باشد.

این مقام قضایی استان افزود: برای مقابله با روزه خواری در ملاء عام سابقه دار کردن و محکوم کردن مردم راهش نیست، باید در نظر گرفت فردی که برای او در دستگاه قضا پرونده تشکیل می‌شود وقتی از اینجا خارج می‌شود چه دیدی نسبت به نظام خواهد داشت و در واقع نوعی دشمن تراشی برای خودمان است؛ از این رو اول باید دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کرده و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی صورت گیرد.

برخورد با دستگاه‌هایی که به وظایف خود عمل نمی‌کنند

وی عنوان کرد: در پایان ماه مبارک رمضان اگر دستگاهی کوتاهی کرده باشد برخورد خواهد شد.

قاسمی اظهار کرد: در طرح ماه رمضان وظایف دستگاه قضا پشتیبانی قضایی بود که به محض تلفن ضابطین کامل‌ترین دستورات را دادیم، شعب ویژه در دادگاه‌ها و دادسراها تشکیل شد و به پرونده‌ها هم رسیدگی شد.

وی ادامه داد: امیدواریم ناهماهنگی‌های موجود بین دستگاه‌های اجرایی رفع شود، ناهماهنگی‌های موجود زیبنده و پذیرفتنی نیست، البته با توجه به رویکرد و اقدامات صورت گرفته توسط معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در آینده در این حوزه تحولاتی را شاهد خواهیم بود.

 دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: در برخی موارد صرف تذکر لسانی کافی نیست و ضابطان وظیفه دارند هنجارشکنی‌ها را به دستگاه قضا اعلام کنند.

وی گفت: شهروندان از وضعیت موجود گله‌مند هستند و می‌گویند حضور ملموس وجود ندارد، البته باتوجه به سطح و گسترش کار اقدامات لازم درحال انجام است و در ادامه هر کلانتری هم باید در حوزه استحفاظی خود بانک اطلاعاتی از وضعیت منطقه داشته باشد.

در این جلسه دستگاه‌ها و نهادهای مختلف اقدامات انجام شده برای مقابله با هنجارشکنی روزه خواری در ملاء عام را اعلام کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز