خبرگزاری کار ایران

ایلنا از فارس گزارش می دهد؛

کلاف سردرگم بازار خودرو و طلا در شیراز/ عده‌ای نمی‌خواهند بازار خودرو در آرامش باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۴۴۱

نامشخص بودن نتیجه مذاکرات و افزایش روز به روز قیمت‌ها باعث شده تا بازار خودرو و طلا در شیراز در یک آشفتگی بی‌سابقه ای به سر ببرد به طوری که گرانی بیش از حد محصولات شرایط را برای تمام اقشار جامعه دشوار کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز قصه گرانی محصولات و کالاها در کشور تمامی ندارد. رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو شیراز با بیان اینکه در حال حاضر بازار خودرو در شیراز بسیار آشفته و سردرگم است، می گوید: متاسفانه در شرایط فعلی افراد سودجو و دلالان و شرکت های خودرو‌سازی مانند ایران خودرو و سایپا مشکلات متعددی را برای مردم ایجاد کرده اند.

کلاف سردرگم بازار خودرو و طلا در شیراز/ عده‌ای نمی‌خواهند بازار خودرو در آرامش باشد

هدایت‌الله باقری در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه افزایش، نوسان و تحویل ندادن خودرو به مردم توسط شرکت های خودرو سازی سبب شده تا بازار در یک حالت ابهام به سر ببرد، می افزاید: اخبار ضد ونقیض درباره مذاکرات وین هم از طرفی دیگر باعث شده بازار خودرو صعودی و شاهد افزایش قیمت در این بازار باشیم.

افزایش 30 میلیون تومانی پژو پارس در ماه اخیر

باقری در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه قیمت خودروهای داخلی بسیار  گران شده، می‌گوید: ذکر این نکته ضروری است که قیمت پژو پارس سال که در اواخر سال گذشته حدود 275 میلیون تومان بود بعد از تعطیلات نوروزی و در سال جاری به حدود 305 میلیون تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو شیراز در ادامه با اشاره به اینکه در شرایط فعلی خریداران و فروشندگان در یک سردرگمی به سر می برند بیان می کند: متاسفانه افراد با هراس از افزایش قیمت و ارزان شدن نرخ ها اقدام به فروش و خرید خودرو نمی کنند.

وی با بیان اینکه به رغم وجود رکود شدید در بازار خودرو شیراز،  پیش بینی می شود قیمت اتومبیل گران شده و افزایش یابد ادامه می دهد: گران شدن قیمت در شرایط رکود در بازار بی سابقه است و این در حالی است که در حال حاضر هیچ خرید و فروشی در بازار انجام نمی شود.

باقری با اشاره به اینکه قیمت خودرو 206 در پایان سال گذشته از حدود 265 میلیون تومان به 295 میلیون تومان افزایش یافته است می گوید: این در حالی است که قیمت خودرو 206 تیپ 5 به 335 میلیون تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو شیراز با اشاره به اینکه سیاسی شدن اقتصاد سبب شده که بازار خودرو به کما برود می گوید: شوربختانه عده ای نمی‌خواهند که بازار خودرو در آرامش باشد و این در حالی است که وضعیت آشفته بازار خودرو باعث منفت برای یک سری افراد شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه افزایش نرخ دلار و طلا بر قیمت خودرو تاثیر گذاشته است می گوید: افزایش قیمت 206 به حدود 300 میلیون تومان ظلم به مردم است.

اخبار ناخوشایند مذاکرات وضعیت بازار طلا را دچار سردر‌گمی کرد

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز هم در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه در حال حاضر شاهد تکرار اتفاقات گذشته در بازار طلا شیراز هستیم می گوید: اخبار نا‌خوشایند از مذاکرات وین باعث شده تا وضعیت بازار طلای شیراز  هم دچار  سردر‌گمی شود.

کلاف سردرگم بازار خودرو و طلا در شیراز/ عده‌ای نمی‌خواهند بازار خودرو در آرامش باشد

محمد حسین مستغنی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه در شرایط فعلی تمام افراد چشم‌شان به اخبار دوخته، می افزاید: ذکر این نکته ضروری است که قیمت طلا در بازارهای جهانی تغییر چندانی نداشته است اما تغییرات در نرخ ارز سبب شده تا تاثیرات بسیار زیادی در بازار طلا و جواهر بگذارد.

افزایش 100 هزار تومانی هر گرم طلا از اواخر سال گذشته تاکنون

وی با اشاره به اینکه افزایش نوسانات نرخ طلا شرایط را برای فعالان این بازار دشوار کرده است، می گوید: اگرچه قیمت طلا در روز 26 اسفند سال گذشته حدود 1 میلیون و 230 هزار تومان بود اما بعد از گذشت بیش از سه هفته قیمت هر گرم طلا به حدود یک میلیون 335 هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز در ادامه با بیان اینکه قیمت هر عدد سکه به حدود 13میلیون تومان رسیده، می افزاید: متاسفانه مغازه های طلا فروشی نتوانستند رونق مناسبی در بازار شب عید داشته باشند.

مستغنی با اشاره به اینکه به رغم اینکه در گذشته مردم شب عید از خرید طلا استقبال می کردند می گوید: متاسفانه شرایط بد اقتصادی تاثیر زیادی بر روی کالاهایی مانند طلا گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه مردم به دلیل اینکه طلا جزو کالاهای اساسی نیست استقبال نمی کنند و مردم طلا را از مازاد در آمد و پس اندازهایشان خریداری می کنند می افزاید: ذکر این نکته ضروری است که تداوم شرایط فعلی تاثیر زیادی بر آینده بازار طلا در شیراز خواهد گذاشت.

زمزمه‌های تعطیلی و مهاجرت طلا فروشان شیراز در آینده ای نزدیک

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیرازبا اشاره به اینکه در حال حاضر زمزمه های تعطیلی بسیاری از مغازه های طلا فروشی در شیراز به گوش می رسد می گوید: متاسفانه پرداخت مالیات  از سوی اداره دارایی مشکلات متعددی را برای مغازه داران طلا فروشی ایجاد کرده است ، این در حالی است که میزان مالیات‌ها سال به سال چند درصد افزایشمی‌یابد بدون آنکه شرایط برای کاسبان بهتر شود  به طوری که بسیاری از مغازه داران طلافروشی به فکر مهاجرت افتاده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز