خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس خبر داد:

هزینه 1600 میلیارد ریالی جهت اجرای زیر ساخت شهرک های صنعتی در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۰۳۱

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با بیان اینکه همزمان با منابع ملی و استانی از منابع داخلی شرکت شهرک های صنعتی نیز برای زیرساخت های داخل شهرک های صنعتی هزینه می شود گفت: در سال گذشته بیش از ۱۶۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های زیرساختی داخل شهرک های صنعتی هزینه شده است.

به گزارش ایلنا مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس نیز با اشاره  زیرساخت های مورد نیاز در شهرک ها و نواحی صنعتی استان گفت:باتوجه به اینکه براساس قانون ،تامین زیرساخت ها تا ورودی شهرک های صنعتی برعهده دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان است و اعتبار این پروژه ها نیز در بودجه سنواتی دستگاه ها توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پرداخت می شود ،تخصیص اعتبارات می تواند بخشی از کمبود زیرساخت ها را رفع کند هاشمی با بیان اینکه 60درصد از واحد های صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان در شهرک صنعتی بزرگ شیراز مستقر هستند گفت:توجه به این شهرک صنعتی باتوجه به اهمیت آن در تولید و اشتغال استان ضروری است .

سید مصطفی هاشمی با اشاره به برنامه ریزی برای تامین آب پایدار شهرک صنعتی در دوبخش آب شرب از طریق آبفا و آب صنعتی از طریق استفاده از پساب تصفیه خانه شیراز و استحصال پساب تصفیه خانه شهرک صنعتی بزرگ شیراز گفت:اجرای این طرح ها نیازمند منایع مالی است .

وی توسعه و تکمیل زیرساخت ها در شهرک صنعتی سروستان دو و یرمشور  و دارویی بیضا بعنوان شهرک های صنعتی نزدیک یه شیراز گفت:علاوه برآن و به منظور برقراری توازن صنعتی ایجاد شهرک های صنعتی جدید در مناطق داریون،بند امیر و لپویی و مرودشت نیز در برنامه قراردارد.

هاشمی افزود: مهمترین نیاز اساسی ما ، تامین زیرساخت ها تا ورودی شهرک های صنعتی است که جزء تکالیف دستگاه های خدمات رسان است و  بر اساس قانون ،شرکت شهرک های صنعتی فارس  مجاز   استفاده از اعتبارات داخلی خود  برای اجرای این زیرساخت ها  نیست.

وی از حسن نیت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای اولویت قراردادن بخش تولید و صنعت و تخصیص اعتبارات امسال قدردانی کرد و گفت:امیدواریم امسال بتوانیم گام های موثری در زمینه تامین زیرساخت شهرک های صنعتی برداریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس هم در ادامه این جلسه اولویت  اصلی تخصیص اعتبارات در سال ۱۴۰۱ را بخش  تولید و اشتغال بیان کرد و گفت:در این راستا تخصیص اعتبارات به شرکت شهرک های صنعتی فارس در اولویت برنامه ها قرار دارد.

احمد علی افکاری با بیان اینکه بر اساس سیاست های دولت ،امسال بخش های تولید و اشتغال در راس امور قراردارد گفت:سازمان برنامه و بودجه نیز درتکالیف  قانون بودجه امسال محوریت را بخش تولید و اشتغال قرارداده است و ما مکلف به حمایت از این بخش هستیم.

وی افزود:در تبصره 18قانون بودجه نیز اختیارات خوبی به شورای برنامه ریزی و توسعه استان داده شده تا با استفاده بهینه از منایع ،اجرای طرح ها با سرعت بیشتری انجام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز