خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تکمیل ظرفیت هتل ها و مهمانپذیر های شیراز/اختصاص 12 پارک با ظرفیتی بالغ 4500 چادر به مسافران در شهرستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۸۸۰

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به اینکه ورود خیل عظیم گردشگران به شیراز باعث شده تا ظرفیت هتل‌ها و مهمانپذیر‌های شیراز تکمیل شود، گفت: از همین رو شهرداری شیراز به عنوان یکی از نیروهای کمکی با راه اندازی ستاد اسکان هماهنگی‌های لازم را در کنار دیگر ارگان‌ها جهت ساماندهی مسافران انجام داده است تا به تبع آن مردم و مسافران با خاطره خوب شیراز را ترک کنند.

غلامرضا غلامی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به استقبال مسافران از شهر شیراز به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور، افزود: عواملی مانند فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بعد از ایام نوروز، تعطیلات و مساعد بودن شرایط آب و هوایی فارس و در پیش رو نداشتن بارندگی تا یک هفته آینده سبب شده تا مردم کشور شیراز را به عنوان مقصد گردشگری برگزینند.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: با توجه به اینکه بعد از دو سال از روی کار آمدن بیماری کرونا ابتلا افراد به این بیماری کاهش یافته و طبق بررسی‌ها شاهد رخت بستن این بیماری هستیم بنابراین تمام این موارد سبب شده تا امسال مردم از سفر‌های نوروزی استقبال کرده‌اند.

راه اندازی ۴ مجموعه اقامتی در ۴ نقطه شهر توسط شهرداری شیراز

غلامی در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری شیراز جهت سهولت مسافران ۴ مجموعه اقامتی را برای گردشگران در ۴ نقطه شهر فراهم کرده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در ورودی دروازه قرآن و زیبا شهر حدود ۱۰۰ کانکس اقامتی و ۱۵۰۰ ظرفیت برپایی چادر مسافرتی برای مسافران آماده کرده ایم.

اختصاص ۱۲ پارک با ظرفیتی بالغ ۴۵۰۰ چادر به مسافران در شیراز

وی با بیان اینکه جهت رفاه حال مسافرانی که از ورودی میدان الله وارد شیراز می‌شوند مکانی را برای برپایی ۳۰۰ الی ۴۰۰ چادر فراهم کرده ایم، تصریح کرد: از همین رو ۱۵۰ کانکس وی آی پی در محل باغ جنت آماده کرده‌ایم و این در حالیست که ۱۲ پارک در سطح شهر شیراز با ظرفیتی بالغ بر ۴۵۰۰ چادر پذیرای مسافران و گردشگران است.

ظرفیت کانکس‌ها تکمیل شد

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در ادامه با بیان اینکه تاکنون ظرفیت کانکس‌های تکمیل شده است، خاطر نشان کرد: این در حالیست که ظرفیت چادر‌ها در محل‌های اقامتی تکمیل شده است و ذکر این نکته ضروری است که ظرفیت برپایی چادر برای گردشگران در پارک‌ها در ۱۲ نقطه شیراز هنوز تکمیل نشده است.

غلامی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی به صورت کامل از محل ۱۲ نقطه برپایی چادر در سطح شهر شیراز حفاظت می‌کند، گفت: از این رو ماموران شهرداری در مجموعه پارک‌ها و به همکاری پاکبانان وضعیت حفاظت فیزیکی و بهداشتی مسافران را به صورت کامل تامین می‌کنند این در حالیست که برپایی چادر در دیگر ۱۲ نقطه شهر شیراز قابل تضمین نیست.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در ادامه با بیان اینکه ستاد سفر شیراز مسافران و گردشگرانی که کارت واکسن را ارائه ندهند و اقدام به تزریق واکسن نکرده باشند هیچ گونه خدمات اقامتی ارائه نمی‌دهد افزود: قطعا وجود این افراد برای مردم و جامعه خطرناک است و این در حالیست که طبق مصوبه ستاد کرونا دارا بودن کارت واکسن نخستین شرط سفر برای مردم و گردشگران است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بهداشت و امنیت مسافران اولیت نخست شهرداری شیراز به شمار می‌رود، گفت: در مرحله نخست به مسافران تاکید می‌کنم که در مرحله نخست مراکز مجوز دار که سالیان متمادی است که در بخش پذیرش و ارائه امکانات به گردشگران را انجام می‌دهند برای سکونت برگزینند و در مرحله آتی برای اقامت به ظرفیت‌های شهرداری و سایر مجموعه‌ها مراجعه کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در ادامه با بیان اینکه ستاد اجرای خدمات سفر شهرداری شیراز در بلوار شهید معزی شیراز آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران است، افزود: وجود نماینده تمام دستگاه‌ها در این ستاد سبب شده تا مسافران از دریافت خدمات سکونت محروم نمانند و در صورتیکه ظرفیت شهرداری برای اقامت به مسافران تکمیل شد دیگر دستگاه‌ها مانند آموزش و پرورش، سالن‌های ورزشی و… آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مسافران از محل و کمپ‌های زیبا شهر و ورودی دروازه قرآن به دلیل سهولت و در ورودی شیراز قرار گرفتن استقبال می‌کنند، خاطر نشان کرد: کم هزینه بودن این کانکس‌ها از دیگر مزایای این اقامتگاه‌ها برای مسافران است و ذکر این نکته ضروری است که شهرداری شیراز هیچ گونه نگاه در آمدزایی به تامین اقامت برای مسافران ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز