خبرگزاری کار ایران

آغاز پروژه تکمیل شبکه جمع‌آوری فاضلاب و احداث تصفیه‌خانه پساب نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۵۷۸

آیین کلنگ‌زنی و ‌آغاز پروژه تکمیل شبکه جمع‌آوری فاضلاب و احداث تصفیه‌خانه پساب نیشابور با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل سایت فولاد خراسان در نیشابور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین آغاز این پروژه با گرامیداشت سالروز شهادت شهید شاخص جامعه کارگری، شهید برونسی، از حضور در نیشابور ابراز خوشحالی کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی، نسخه معاصر مکتب اقتصادی اسلام است و سه رکن آن، قوی شدن اقتصاد و ارزش آفرینی در داخل، تعامل از موضع قوت با دنیا و پیشرفت و درخشش اقتصاد است که امروز سند قانونی بالادستی برای برنامه ریزی های ماست.

حجت الله عبدالملکی با ابراز این امیدواری که سال ۱۴۰۱ سال رونق برای کارفرمایان و رفاه برای کارگران باشد، افزود: فولاد خراسان در زمینه مسئولیت اجتماعی و در مجموعه تولید فولاد کشور مجموعه‌ای پر افتخار است و بنده از مسئولان شهر و‌ پیگیری‌های ایشان و از مدیریت مجموعه فولاد قدردانی می‌کنم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از آیین نمادین کلنگ زنی این پروژه، ابراز امیدواری کرد که با به ثمر رسیدن طرح عظیم تکمیل شبکه فاضلاب و احداث تاسیسات تصفیه، مردم منطقه و صنایع شهرستان از ثمرات آن به نحو احسن بهره‌مند شوند.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان گفت: اجرای پروژه تصفیه پساب در راستای مسئولیت‌های اجتماعی فولاد خراسان، که با حدود ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اجرا خواهد شد، بزرگترین طرح عام‌المنفعه فولاد خراسان است که با اجرای آن ۵۰ هزار انشعاب باقی‌مانده‌ شبکه فاضلاب خانگی شهروندان نیشابوری تکمیل شده و نیز تصفیه‌خانه مدرن پساب شهری آن با ظرفیت ۴۰هزار مترمکعب در شبانه روز، با هدف جلوگیری از هدررفت، بازچرخانی آن در صنایع و کشاورزی و سایر مصارف راه‌اندازی خواهد شد.

کسری غفوری، در آیین آغاز پروژه تکمیل شبکه فاضلاب شهر نیشابور و احداث تصفیه‌خانه پساب شهری با بیان این که فولاد خراسان یک شهروند حقوقی مسئولیت‌پذیر در کنار مردم و مسئولان نیشابور است، افزود: با حمایت وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و‌ عشایر این پروژه کم نظیر را اجرا خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: برای ایفای مسئولیت اجتماعی خود از همه ظرفیت‌ها استفاده کرده‌ایم و همان‌طور که با همت همکاران پرتلاش‌مان در حوزه تولید فولاد کشور پویایی و درخشش مجتمع را حفظ کرده‌ و ارتقا داده‌ایم، در زمینه مسئولیت اجتماعی مان نیز با تمام توان در کنار مردم و مسئولان نیشابور هستیم.

مدیرعامل فولاد خراسان تصریح کرد: احداث تصفیه خانه ۴۰هزار متر مکعبی و تکمیل شبکه جمع آوری پساب نیشابور، در زمینه صیانت از ذخایر آبی دشت نیشابور اقدام ماندگاری خواهد بود و در طول زمان پیش‌بینی شده برای اجرا و بهره‌برداری تجاری از آن، علاوه بر ایجاد ۱۳۰۰ نفر شغل، میلیون‌ها متر مکعب آب صرفه‌جویی شده و برداشت از منابع زیرزمینی به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

غفوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر برداشت آب برای تولید فولاد از منابع زیرزمینی دشت نیشابور صفر شده است و با اجرای این پروژه، سایر صنایع و بهره‌برداران نیز از بازچرخانی آب در یک سیکل دوستدار محیط زیست منتفع خواهند شد و علاوه بر آن، شهروندان نیشابوری نیز از شبکه فاضلاب مدرن شهری بهره‌مند می شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارشنبه، با حضور در مزار شهدای گمنام نیشابور و ادای احترام به ایشان برنامه‌های سفر خود به نیشابور را آغاز کرد و کلنگ احداث مجموعه فرهنگی ایثار و شهادت را با همکاری مجتمع فولاد خراسان و تیپ زرهی مستقل امام رضا(ع) در ضلع جنوبی بوستان شهدای گمنام نیشابور احداث می‌شود، به زمین زد.

برای ساخت این مجموعه فرهنگی و احداث یادمان شهدای نیشابور، مجتمع فولاد خراسان ۱۲۰ میلیارد ریال در نیشابور هزینه خواهد کرد و احداث آن را تیپ مستقل زرهی ۲۱ امام رضا(ع) بر عهده گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز