خبرگزاری کار ایران

فرمانده سپاه استان:

پنج هزار قزوینی به راهیان نور اعزام می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۴۰۸

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: در هر اعزام به راهیان نور به دلیل محدودیت کرونا باید ۷۸۰ نفر باشد و از ۲۷ اسفند تا دوازدهم فردورین چهار مرحله اعزام داریم که به دو صورت شخصی و کاروانی خواهد بود و در مجموع پنج هزار نفر به راهیان نور اعزام خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات سپاه استان برگزار شد، گفت: اصحاب رسانه همزمان ما هستند و گاهی یک تیتر اندازه چندین گلوله مقابل دشمن است و ویترین اصحاب رسانه با هر دید سیاسی باید حل مشکلات مردم و امید آفرینی باشد.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین ادامه داد: راهیان نور به دلیل شیوع کرونا دو سال بود که مجازی برگزار می‌شد؛ اما در سال جاری زمینه برگزاری حضوری آن فراهم شده است.

وی بیان کرد: ضرورت راهیان نور به همان اندازه‌ای است که حضرت زینب(س) از کربلا، کربلا ساخت و آن را ماندگار کرد، که دنبال خاکریزها و پل‌های منطقه شلمچه نیستیم، بلکه به دنبال خالقان حماسه بدر، خیبر و شلمچه هستیم و این امر در راهیان نور  مانند شب‌های قدر و محرم و صفر است.

این مسئول افزود: ما با اشتیاق بالایی مواجه هستیم و باید علاقمندان راهیان نور نشان دهیم که هدف و فلسفه شهدا و دفاع مقدس گفته شود و متناسب با روز در آن عمل کنیم و از نگاه سطحی و عاطفی پرهیز می‌کنیم چرا که نگاه صرف عاطغی و احساسی آغاز نقطه انحراف است.

وی عنوان کرد: ما روایت دست اول در دفاع مقدس را معرفی می‌کنیم و به دنبال راویان دست اول هستیم که در آن زمان بودند.

رفیعی آتانی اظهار کرد: پیروزی ما این است که بر هدف و راه خود ایستاده‌ایم و امروز با همان نسل جنگ اربعین حسینی را پیاده می‌کنیم، پیام شهدا را برای بیداری مردم منطقه صادر کردیم و به این وسیله است که در کشورها حضور داریم و این حضور با الگوی شهدا است و به معنی حضور فیزیکی نیست.

وی ادامه داد: شهدا را نباید برای خارج از مرزها مصادره کنیم، بلکه برای  مدیریت در جامعه امروز هم به شهدا نیاز داریم و امروز مدیران به سلوک شهدا نیاز دارند و باید در راستای اهداف جمهوری اسلامی همه کنار هم باشیم تا امید و اعتماد به نفس بازگردد و رشد پیدا کند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: در تبدیل تهدید به فرصت امروز دستمان پر است و در دفاع مقدس اعتماد به نفس خود را به دست آوردیم و راه پیش روی ما آسان‌تر از راه رفته است.

وی گفت: در راهیان نور همه دستگاه‌های مجری همکاری کردند و پشتیبانی‌های خوبی صورت گرفت و از ۱۶ اسفند تاکنون دو کاروان دانشجویی اعزام شده‌اند.

این مسئول عنوان کرد: پذیرایی و استقرار خودرویی رایگان خواهد بود و در اعزام‌های کاروانی هم ۸۰ درصد تامین اعتبار شده و ۲۰ درصد از زائران دریافت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز