خبرگزاری کار ایران

در استودیو ایلنا مطرح شد/ قسمت پایانی

امروز ایران براساس استراتژی ضربه اول عمل می‌کند/ حضور در جبهه مقاومت در راستای مکتب امام راحل است+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۷۷۸

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که جنگ برون تمدنی و شرایطی که دنیای اسلام علیه آمریکا ایستاده‌اند را به جنگ درون تمدنی بین مسلمان تبدیل کند؛ اما اینجا ایران و کشور اهل بیت(ع) است و از این به بعد استراتژی جمهورری اسلامی استراتژی ضربه اول است.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی با حضور در برنامه گفت‌وگو محور ضلع سوم استودیو خبری ایلنا در پاسخ به پرسش درباره علت حضور در جبهه مقاومت و دستاوردهای آن گفت: سردار سلیمانی تربیت یافته مکتب امام بود و دلیل حضورش در جبهه مقاومت دقیقا براساس راهبرد امام بود؛ چرا که برادران دینی ما مورد تعرض قرار گرفته بودند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین ادامه داد: براساس راهبرد امام، ما انقلاب را به تمام دنیا صادر می‌کنیم، البته قرار نیست کشور گشایی کنیم؛ بلکه شریک غم همه مظلومان عالم هستیم، اسلام حد و مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و بنا داریم تشکل بزرگ مجاهدان عالم را تشکیل دهیم و این امر برای تفسیر و تحقق حرف‌های امام راحل است.

وی عنوان کرد: همچنین ما نمی‌توانیم نگاه کنیم دشمن دوباره بیاید و در خوزستان، بانه، پاوه و کرمانشاه به سراغشان برویم، امروز ما دارای نیروی مقتدر مسلح هستیم و می‌توانیم منافع خود را تامین کنیم به همین دلیل در نهانخانه دشمنان به سراغشان رفته‌ایم.

این مسئول ادامه داد: دشمنان منافع ما را هدف قرار دادند و ما برای تامین منافع خود اقدام کردیم؛ آمریکایی‌ها در این منطقه برای کشور سوریه بدون نفت که تمام درآمدش از منطقه باستانی تدمور و بر مبنای کشاورزی است حضور پیدا نکردند؛ بلکه آن‌ها آمده بودند که شر ما را کم کنند و ما برای مقابله با دشمن که به بیخ کوش ما نرسد به سراغش رفتیم.

وی تاکید کرد: آمریکایی در غرب آسیا آمده بودند تا حوزه نفوذ استراتژیک جمهوری اسلامی را محدود کنند؛ ما به همه منتقدان می‌گوییم چطور آمریکایی‌ها حق دارند از چندین قاره آن طرف‌تر برای تامین منافع خود اینجا باشند اما ما نباید برای تامین منافع و عمق استراتژیک خود عمل کنیم، هیچ عقل سالمی این را قبول نمی‌کند.

رفیعی آتانی ادامه داد: آمریکایی‌ها آمده بودند تا جمهوری اسلامی ایران در منطقه اقتدار پیدا نکند و برای رسیدن به این هدف طی سالیان مختلف اقداماتی را انجام داده که حضور در عراق و افغانستان، تحریک کشورهای همسایه و فعالیت پژاک از جمله آن‌ها است و چون مشت آهنین را در این مناطق دریافت کردند در یک گام عقب‌تر اردوگاه زدند تا ایران نتواند در منطقه تنفس داشته باشد.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که جنگ برون تمدنی  را به جنگ درون تمدنی بین مسلمانان و تبدیل کند، اما ایران براساس مبانی قوی دینی رو به روی دشمنان می‌ایستد و منتظر نمی‌ماند و امروز خوشحالیم که دشمن را با انقلاب از کشور و با جبهه مقاومت از منطقه بیرون کردیم.

تلاش 43 ساله دشمن برای آسیب به کشور ناکام ماند

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین درباره نقش ایران در منطقه و عرصه بین الملل گفت: سیاست جمهوری اسلامی در منطقه این است که هرکجا قصد کمک دارد بوسیله مردم خود آن منطقه مشکلات را حل می‌کند و حتی راهبرد بسیار اثرگذار جمهوری اسلامی در حوادث اخیر افغانساتان بر همین مبنا بود که مردم افغانستان برای افغانستان تصمیم بگیرند، درواقع در هر جا که ورود پیدا می‌کند با مردم همانجا و کمک مستشاری برای رسیدن به اهدافش عمل می‌کند.

وی درباره ویژگی‌های منحصر به فرد سردار سلیمانی اظهار کرد: حاج قاسم چند کلمه تکراری دارد می‌گفت "الهی فداتون بشم" و فدا شد و پیکر او بعد از شهادت این حرف را ثابت کرد، می‌گفت "من دست بوس شما هستم" و هرکجا فرصت پیش آمد دست بوسید و سوری، افغانستانی و عراقی برای او اهمیت داشت.

این مسئول ادامه داد: حاج قاسم خود را با تمام وجود سرباز رهبری می‌دید و می‌گفت جمهوری اسلامی ایران قرارگاه حسین بن علی(ع) است، باید بدانیم اگر اینجا آسیب ببنید دیگر از اسلام خبری نیست، در کشور فاطمه زهرا(س) دشمنان بیش از 43 سال هیزم آوردند و در دورتادور این مرزها و خانه چیدند اما موفق نشدند خانه فاطمه زهرا(س) را آتش بزنند و همه این‌ها تنها به این سه کلمه توکل به خدا، باور به مردم و اطاعت از رهبری بستگی دارد، چیزی که تا امروز بوده و ادامه خواهد داشت، این قرارگاه مستحکم است و زمینه ساز ظهور خواهد بود.

 

حجم ویدیو: ۱۰۴.۷۹M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۱۰:۳۴ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز