خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی استان:

عملیات خواناسازی و استحکام بخشی دژ تاریخی سمیران در طارم آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۸۰۶۶

معاون میراث‌فرهنگی استان قزوین از آغاز پروژه خواناسازی و مرمت یکی از دیوارهای دفاعی ضلع شمالی دژ تاریخی شهر سمیران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان، احسان نورانی گفت: خواناسازی و مرمت یکی از دیوارهای دفاعی ضلع شمالی دژ تاریخی شهر سمیران آغاز شده است.

معاون میراث‌ فرهنگی استان قزوین ادامه داد: در این پروژه آواربرداری، پی‌گردی، خواناسازی و در نهایت استحکا‌م‌بخشی یکی از دیوارهای تدافعی دژ تاریخی سمیران واقع در ضلع شمالی بنا و مشرف به رودخانه قزل‌اوزن تحت نظارت کارشناسان اداره کل با اعتبار بالغ بر دومیلیارد ریال از محل اعتبارات ملی دستگاه  انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: دژ تاریخی سمیران واقع در منطقه طارم در کنار دریاچه سپیدرود و بالای تپه‌ای مرتفع و سنگی که رود قزل‌اوزن از جنوب آن می‌گذرد قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: این قلعه، از قلعه‌های پراهمیت و معتبر ایران است و در بین اهالی منطقه به نام‌های شمیران و سمیران معروف است، پیشینه این قلعه را به دوران قبل از اسلام نسبت می‌دهند در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۳۸۲ با شمارهٔ ۸۴۵۸ در فهرست آثار ملی  به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز