خبرگزاری کار ایران

حرکت ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان به سمت برقی شدن/ بهره‌برداری آزمایشی از نخستین اتوبوس برقی در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۸۴۵

مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان گفت: در راستای کاهش آلودگی هوا و حرکت به سمت شهر پاک حرکت ناوگان حمل و نقل عمومی به سمت برقی شدن است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سید مصطفی اعتصامی اظهار داشت: همزمان با هفته درختکاری و برگزاری آیین درخت‌بانی در اصفهان، نخستین اتوبوس برقی در راستای کاهش آلودگی هوا مورد بهره برداری آزمایشی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در راستای کاهش آلودگی هوا و حرکت به سمت شهر پاک که یکی از اهداف کلان برنامه توسعه پنج ساله شهرداری اصفهان در افق ۱۴۰۵است، حرکت ناوگان حمل و نقل عمومی به سمت برقی شدن مورد توجه قرار گرفته که می‌تواند در کاهش آلودگی هوا مؤثر باشد؛ براین اساس یک نمونه اتوبوس برقی در کلانشهر اصفهان از نیمه‌ اسفندماه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

اعتصامی افزود: تفاهم نامه ای با هدف گسترش زیرساختهای مورد نیاز جهت استفاده از انرژی پاک در حمل و نقل عمومی در کلانشهر اصفهان بین شرکت مهندسی ساخت برق و کنترل مپنا (مکو) و شرکت اتوبوس عقاب افشان تحت عنوان شرکت تولید اتوبوس برقی پارسان (شتاب) و شهرداری اصفهان در مهرماه سال جاری منعقد شد.

مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: اکنون و پس از حدود شش ماه از زمان انعقاد این تفاهم‌نامه، مدیریت شهری اصفهان برای نخستین بار با محوریت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان و برنامه ریزی و راهبری معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری، با به حرکت درآوردن آزمایشی این اتوبوس برقی، درصدد است با برقی کردن ناوگان اتوبوسرانی گام بزرگی در جهت تحقق بخشیدن به اهداف شهرداری اصفهان در کاهش آلودگی هوا و حرکت به سمت شهر هوشمند، به پیش بردارد.

وی تاکید کرد: انجام مطالعات و طراحی های اولیه در فاز نخست و برنامه ریزی جهت تامین بودجه، پیاده سازی و بهره برداری از این زیرساخت ها، همگی از جمله مواردی است که در اداره کل نوسازی و تحول اداری، براساس نقشه راه هوشمندسازی شهرداری مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس نتایج یک مطالعه امکان‌سنجی فنی و اقتصادی درخصوص استفاده از اتوبوس‌های برقی در اصفهان که توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان انجام شده، استفاده از اتوبوس‌های برقی اقدامی قابل توجیه از نظر فنی و اقتصادی در مقایسه با اتوبوس های قدیمی است.

اعتصامی خاطرنشان کرد: نتایج این پژوهش نشان داده است اتوبوس‌ها در شهرهای بزرگی مانند اصفهان که ترافیک سنگینی دارند ناگزیر به توقف زیاد هستند و همین امر باعث افزایش مصرف انرژی و وارد شدن فشار به موتور برای اتوبوس‌های دیزلی و گازی می‌شود، درحالیکه چنین مسئله ای برای اتوبوس‌های برقی پیش نمی‌آید و می‌تواند جایگزین‌ مناسبی باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز